عملیات نظامی گسترده ارتش الجزایر در مرز تونس

جمعه 5 مرداد 1397 - 22:10:37
عملیات نظامی گسترده ارتش الجزایر در مرز تونس

تهران- الکوثر: وزارت دفاع الجزایر در بیانیه‌ای از آغاز عملیات گسترده نظامی و امنیتی در مرز تونس خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیروهای ارتش  الجزایر از بیش از یک ماه قبل عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه گروه‌های تروریستی در مناطق مرزی تونس آغاز کرده‌اند.

این عملیات ارتش  الجزایر پس از عملیات گروه‌های تروریستی که به کشته شدن شماری از نیروهای گارد ملی تونس در منطقه «جندوبه» در مرز الجزایر آغاز شد.

وزارت دفاع  الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که از چند روز پیش عملیات نظامی و امنیتی با هماهنگی نیروهای امنیتی تونس در نوار مرزی مشترک با تونس آغاز شده و تا کنون اعضای چند باند حمایت از گروه‌های تروریستی در استان «تبسه» واقع در نزدیکی مرز تونس بازداشت شده‌اند.

به نوشته روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم»، ۱۴ نفر از اعضای این باندها روز چهارشنبه و چهار نفر نیز روز پنجشنبه در استان تبسه و سیدی بلعباس بازداشت شدند.

طبق دسته‌بندی ارتش الجزایر، جاده کوهستانی مواصلاتی بین سه استان باتنه، خنشله و تبسه از جمله خطرناک‌ترین جاده‌ها و راه‌های عبور تروریست‌هاست.

از سال ۲۰۱۴ به دنبال افزایش خطرات امنیتی در مرز الجزایر و تونس، دو کشور تصمیم گرفتند اتاق عملیات مشترکی جهت پیگیری تحولات امنیتی نوار مرزی دو کشور، تشکیل دهند.

 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 5 مرداد 1397 - 22:1:1

دسته بندی :