حضور گسترده حشد الشعبی در مسیر زمینی حجاج عراقی 

جمعه 5 مرداد 1397 - 14:47:31
حضور گسترده حشد الشعبی در مسیر زمینی حجاج عراقی 

ویژه- الکوثر: نیروهای بسیج مردمی عراق که پیش از این مسئولیت پاکسازی کامل مسیر زمینی سفر حجاج بیت الله الحرام تا مرز مشترک این کشور با عربستان سعودی را بر عهده گرفته بودند به صورت گسترده در این مسیر زمینی حضور پیدا کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نیروهای بسیج مردمی عراق که پیش از این مسئولیت پاکسازی کامل مسیر زمینی عراق به عربستان جهت اعزام حجاج بیت الله الحرام را برعهده داشتند با حضور گسترده در این مسیر مسئول تامین کامل امنیت آن را برعهده گرفتند.
"باسم التمیمی" عضو اعلام مقاومت در عراق در گفت وگو با الکوثر اعلام کرد: بر همین اساس امنیت محور "النخیب" به گذرگاه مرزی "عرعر" به مسافت ۱۲۰ کیلومتر به حشد الشعبی محول شد.
وی خاطرنشان کرد: تمامی امکانات نظامی، اطلاعاتی و امنیتی لشکرهای دوم، ششم و یازدهم حشد العشبی عراق برای تامین امنیت این مسیر بسیج شده‌اند.
این جاده پیش از بسته شدن به دلیل مسائل امنیتی مسیر زمینی سفر میان دو کشور عراق و عربستان به شمار می رفت و تعداد بسیار زیادی از حجاج عراقی از طریق این جاده جهت حضور در مراسم حج بیت الله الحرام راهی عربستان سعودی می شدند.
دولت عراق در نظر دارد تا برای مراسم حج سال جاری این جاده را بازگشایی کرده و از همین رو به حشد الشعبی ماموریت داده است تا امنیت این مسیر را به صورت کامل تا نقطه مرزی با عربستان تامین نماید.
نیروهای بسیج مردمی عراق پیش از این با پراکنده شدن در طول این مسیر و همچنین با بهره گیری از پشتیبانی هوایی به پاکسازی کامل این جاده از هر گونه خطر و تهدید احتمالی پرداخته بودند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 5 مرداد 1397 - 14:22:2