انصارالله : ملت یمن نیاز به وام خارجی ندارد

پنج شنبه 4 مرداد 1397 - 17:7:14
انصارالله : ملت یمن نیاز به وام خارجی ندارد

تهران - الکوثر : رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از استقراض دولت مستعفی این کشور از صندوق بین المللی پول انتقاد و تاکید کرد مشخص نیست این پول کجا هزینه خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اقدام دولت منسوب به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی  این کشور که  به بهانه پرداخت حقوق کارکنان سه میلیارد دلار از صندوق بین‌المللی پول وام گرفته است تأکید کرد : ملت یمن نیازمند وام گرفتن از بانک بین‌المللی نیست. 

الحوثی با اشاره به ضرورت بازگرداندن همه درآمدهای مردم یمن  که تحت تصرف مزدوران وابسته به دولت مستعفی است به بانک مرکزی یمن در صنعا ، متعهد شد: حقوق همه کارکنان دولت پرداخت خواهد شد مشروط به آنکه بانک مرکزی  از عدن (جنوب یمن ) به پایتخت بازگردد و به فعالیت در صنعا ادامه دهد.

این مسئول یمنی در صفحه توئیتر خود ضمن تشکیک در محل هزینه‌ کرد وامی که دولت مستعفی به بهانه پراخت حقوق کارمندان دولت درخواست داده ، اعلام کرد بعید نیست که شایعه وام فقط برای برداشت «پول بیشتر برای خرید دلار به حساب مزدوران» باشد. 

دولت مستعفی یمن که در ریاض مستقر شده است، در سال 2016 به منظور مقابله با انصارالله و دولت نجات ملی، بانک مرکزی یمن را از صنعاء به عدن در جنوب این کشور که در اشغال مزدوران سعودی و اماراتی است، منتقل کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 4 مرداد 1397 - 16:56:51

دسته بندی :