اختصاصی ؛ حمله خشونت‌بار نظامیان نیجریه‌ای به معترضان در زاریا + عکس

پنج شنبه 4 مرداد 1397 - 14:59:55
اختصاصی ؛ حمله خشونت‌بار نظامیان نیجریه‌ای به معترضان در زاریا + عکس

ویژه- الکوثر: نیروهای نظامی نیجریه با گشودن آتش به سوی معترضان نیجریه‌ای که خواستار آزادی رهبر جنبش اسلامی نیجریه بودند، چهار نفر را مجروح کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حمله خشونت بار نظامیان نیجریه‌ای به جمع معترضان به استمرار بازداشت شیخ زکزاکی در شهر زاریا دست کم چهار نفر زخمی شدند.
"ابوحامد" از اعضای جنبش اسلامی نیجریه در گفت وگو با الکوثر از هجوم وحشیانه نظامیان نیجریه‌‌ای به اعتراض مسالمت آمیز مردم شهر زاریا خبر داد.
این عضو جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد: نظامیان این کشور ظهر روز گذشته به جمع معترضان به تداوم بازداشت غیرقانونی شیخ "ابراهیم زکزاکی" رهبر جنبش اسلامی نیجریه در شهر زاریا حمله ور شده و اقدام به تیراندازی و پرتاب گاز اشک آور به سوی معترضان کردند.


وی تصریح کرد: آمار اولیه از مجروح شدن دست کم چهار نفر از معترضان در حمله نظامیان نیجریه‌ای در شهر زاریا خبر می دهد.
به گفته این عضو جنبش اسلامی نیجریه ده‌ها نفر از معترضان نیز توسط نظامیان نیجریه‌ای بازداشت شدند.
مردم نیجریه خواستار آزادی فوری شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر ایشان از بازداشت غیرقانونی هستند.
موج سرکوب شیعیان در نیجریه از آذر سال ۹۴ با یورش نظامیان این کشور به حسینیۀ شهر زاریا در ایالت کادونا آغاز شد که در آن حمله شیخ زکزاکی به همراه همسر خود بازداشت شده و بیش از یک سال است که بدون تفهیم اتهام و محاکمه در زندان به‌‍ سر می‌برند.


در حملۀ نظامیان نیجریه به شیعیان در روزهای ۱۲ و ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۱ و ۲۳ آذر ۱۳۹۴) در شهر زاریا حدود یک هزار نفر، از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی، به شهادت رسیدند.
بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم کرده‌اند.
سال گذشته نیز سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که مقام‌های نیجریه باید مطابق حکم دادگاه شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی این کشور و همسرش را فوراً از زندان آزاد کنند.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


پنج شنبه 4 مرداد 1397 - 14:43:34