دیدار «مارتین گریفیتس» با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در ریاض

سه شنبه 2 مرداد 1397 - 10:39:10
دیدار «مارتین گریفیتس» با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در ریاض

تهران- الکوثر: فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن که به عربستان سفر کرده است با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و گروهی از بزرگان قبایل یمنی دیدار کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر  به نقل از الحیات، روز گذشته «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن که به عربستان سفر کرده است با «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در ریاض دیدار کرد.

بر اساس این خبر، الزیانی در این دیدار تأکید کرده است که شورای همکاری خلیج فارس از تلاش های سازمان ملل در زمینه ایجاد صلح در یمن حمایت می کند. بر اساس این خبر دو طرف در این دیدار تحولات سیاسی، امنیتی و انسانی یمن را مورد بررسی قرار داده اند.

از سوی دیگر گزارش ها حاکی است که فرستاده سازمان ملل به یمن روز گذشته با سران قبایل یمنی استان صعده که به عربستان سفر کرده بودند نیز دیدار کرده است. وی همچنین با «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان دیدار کرده بود و تحولات پرونده یمن را مورد بررسی قرار داده بود.

بیش از سه سال است که عربستان با همکاری امارات و چند کشور عربی جنگی را علیه یمن به راه انداخته است که مدعی است برای حمایت از دولت مستعفی یمن انجام شده است، این جنگ هزاران یمنی را به کام مرگ فرستاده است و بر اساس گزارش های سازمان های بین المللی اوضاع انسانی در یمن فاجعه بار است.


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


سه شنبه 2 مرداد 1397 - 10:31:18