سخنگوی انصارالله علت شکست متجاوزان را در الحدیده فاش کرد

یک شنبه 31 تیر 1397 - 16:37:29
سخنگوی انصارالله علت شکست متجاوزان را در الحدیده فاش کرد

صنعا- الکوثر: محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن علل شکست تجاوز سعودی- آمریکایی به بندر الحدیده و سواحل غربی یمن را فاش کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالسلام در مصاحبه با هفته نامه «لا» که امروز یکشنبه منتشر شد گفت طرح اشغال الحدیده شکست خورد زیرا دشمن در تجاوز به سواحل غربی و به ویژه الحدیده به عامل جنگ روانی و جنجال رسانه ای گسترده روی آورد تا بر ناتوانی واقعی خود برای متقاعد کردن مردم یمن و ساکنان تهامه به حمایت از متجاوزان سرپوش بگذارد.

سخنگوی انصارالله با اشاره به انسجام ساکنان سواحل غربی یمن برای محافظت از حاکمیت و استقلال کشورشان در برابر هرگونه مداخله خارجی گفت‏، نبرد الحدیده به متجاوزان پس از گذشت سه سال و نیم از زمان آغاز تجاوز به یمن نشان داد آنها همچنان ناکام هستند زیرا از فقدان چشم انداز نظامی و سیاسی رنج می برند و نمی توانند ماهیت ملت یمن را درک کنند.

به گفته عبدالسلام، اوضاع در مناطق تحت اشغال ائتلاف سعودی- اماراتی در جنوب یمن فاجعه بار است و مردم در حال آماده شدن برای قیام علیه حضور اشغالگران خارجی در کشورشان هستند. ساکنان این مناطق از ناامنی و سلطه بیگانه و تحقیر شدن مردم و تجاوز به حقوق آنان و سطح پائین خدمات و همچنین حضور القاعده و داعش و نقض حقوق زندانیان رنج می برند. اما مناطقی که در سیطره اشغالگران نیست از امنیت و ثبات و همزیستی و انسجام مردمی و پایداری برخوردار است.

عبدالسلام با اشاره به این که عامل شکست مذاکرات، متجاوزان بوده اند گفت متجاوزان اصرار دارند از طریق مذاکره به آنچه که نتوانستند با نیروی نظامی تحقق بخشند دست پیدا کنند که قابل قبول نیست. این رفتار اشغالگران مانعی در برابر تلاش های مارتین گریفیتس برای برقراری صلح در یمن بوده است. از سوی دیگر سران رژیم های اشغالگر می دانند توقف جنگ در شرایط کنونی به معنای شکست همه جانبه برای آنان است.

به گفته عبدالسلام، گریفیتس که در ابتدا خوش بین بود تاکنون نتوانسته است هیچ گام ملموسی در جهت پایان دادن به بحران یمن بردارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 31 تیر 1397 - 15:58:7