زندان های بحرين، گورستان زنده ها! 

پنج شنبه 28 تیر 1397 - 23:22:47
زندان های بحرين، گورستان زنده ها! 

بيروت- الکوثر: فعالان بحرينی با به راه انداختن پويشي با عنوان «­زندان های بحرین، گورستان زنده ها» به نقض شديد حقوق زندانيان سياسی در زندان هاي رژيم آل خليفه اعتراض کردند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه اینترنتی مرآة البحرین، فعالان اجتماعی تاکید می کنند مسئولان زندان های بحرین، زندانیان سیاسی را از حق درمان محروم می کنند و این اقدام باعث وخیم تر شدن حال صدها زندانی شده است. همچنين زندانیان از این نکته شکایت دارند که اوضاع زندان به هیچ وجه قابل تحمل نيست. 
فعالان شبکه های اجتماعی پویشی با هشتگ #سجون_البحرین_مقبرة_الأحیاء (زندان های بحرین گورستان زنده ها) در توييتر به راه انداخته و در آن درباره محروم شدن زندانیان سياسي بحريني از درمان و حقوق اولیه خود صحبت می کنند.
مهدی ابوذیب از زندانیان سابق بحرینی در این مورد نوشت: «در بطری های خالی مواد شوینده و هر بطری خالی که پیدا می کردیم آب و خطرناک تر از آن چای می نوشیدیم. غذایمان را در کیسه های زباله ای که از سطل آشغال پیدا می شد گرم می کردیم. خدا می داند امروز به چه بیماری هایی مبتلا هستیم»! 
باقر درویش رئیس باشگاه حقوق بشر بحرین نیز نوشت: «قبل از این که کسی از سازمان ملی حقوق بشر (نهاد فرمایشی تحت نظارت حکومت بحرین) بیاید و به دروغ درباره احترام به حقوق بشر سخنرانی کند، باید نوشيدن آب از بطری مواد شوینده را مانند زندانیان سیاسی امتحان کند»! 
در همين رابطه خانواده حسن مشیمع رهبر «جنبش آزادی ها و دمکراسی» اعلام کرد مشيمع بیش از 120 روز است که از درمان محروم مانده است. مشیمع مبتلا به سرطان غدد لنفاوی است و از هفت سال پیش يعني قبل از بازداشت شدن تحت درمان بود.
خانواده سید کاظم عباس، دیگر زندانی سیاسی نيز اعلام کرد او مدتی طولانی است از توموری که در سرش هست رنج می برد و مقامات زندان اجازه انتقالش به بیمارستان نظامی جهت اجرای عمل جراحی فوری را ندادند.
همچنين مقامات بحریني روز سوم ژوئیه 2018 علی قمبر زندانی سیاسی را در پی وخامت حالش در اثر ابتلا به سرطان آزاد کردند. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که او از درمان منظم بی بهره ماند تا بیماری در بدنش گسترش یافت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


پنج شنبه 28 تیر 1397 - 23:22:36