وضع تکان دهنده زندان‌های بحرین صدای نهادهای حقوق بشر را درآورده است

چهار شنبه 27 تیر 1397 - 17:25:25
وضع تکان دهنده زندان‌های بحرین صدای نهادهای حقوق بشر را درآورده است

تهران- الکوثر: یک موسسه حقوق بشری با اشاره به انواع شکنجه در زندان‌های بحرین آن را گورستان زندگان و محلی برای انتقام رسمی از شهروندان بحرینی برشمرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر  به نقل از پایگاه خبری "لؤلوة"، موسسه دموکراسی و حقوق بشر "الخلیج" با اشاره به شکنجه زندانیان بحرینی به شیوه‌های مختلف، زندان‌های این کشور را گورستان زندگان و محلی برای  انتقام رسمی از شهروندان بحرینی برشمرد.

این مرکز با تاکید بر اینکه شکنجه زندانیان بحرینی از سوی سازمان‌های بین‌المللی  مستند  و ثبت شده است، خاطرنشان کرد، ادامه نقض حقوق بشر در داخل زندان های بحرین از سوی مسئولان این کشور نیازمند دخالت فوری جامعه جهانی است تا سریال جنایت و تجاوز در حق بازداشت شدگان را هر چه زودتر متوقف کند، زیرا سران بحرین تمام توده های مردمی جامعه را هدف قرار داده اند تا جایی که زندان به مکانی مناسب برای انتقامجویی مراجع رسمی از شهروندان بحرینی تبدیل شده است.

این در حالی است که مردم بحرین موارد زیادی از "تروریسم رسمی" را در خاطر دارند چرا که ده‌ها زن در زندان های هتک حرمت شدند و علاوه بر این کسانی که در این زندان ها به شهادت رسیدند بهترین گواه بر این واقعیت هستند  که زندانها به گورستان زندگان تبدیل شده است.

بنابر اعلام موسسه الخلیج کودکان نیز در بحرین حق دارند فریاد سر دهند که زندان‌ها به گورستان افراد زنده تبدیل شده است زیرا کودکی آنان پشت میله های زندان سلب شده است و به هیچ وجه امکان سرپوش گذاشتن و پنهان کردن آن امکان پذیر نیست.

به هر حال موارد متعدد نقض حقوق بشر در بحرین با گذشت زمان فراموش نمی شود زیرا لزوم مواخذه و محاسبه مسئولان باوری عمیق در بین شهروندان بحرینی است.

از سوی دیگر شکنجه برنامه ریزی شده در زندان‌های بحرین موجب بروز بیماری‌های مزمن بین بحرینی‌ها شده است که این نیز گواه دیگری بر موارد آشکار نقض حقوق بشر است به اضافه اینکه دهها مورد از تباه کردن آینده دانشجویان به دلیل صدور حکم زندانی های طولانی مدت و بی دلیل در حق آنان ثبت شده است تا جایی که باید پرسید چطور می توان آن را جبران کرد؟

 


اخبار بحرین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 27 تیر 1397 - 17:15:40