انصارالله : تنها یک کشور می تواند به جنگ یمن پایان دهد

سه شنبه 26 تیر 1397 - 18:49:8
انصارالله : تنها یک کشور می تواند به جنگ یمن پایان دهد

تهران - الکوثر : عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن فاش کرد برنده اول و آخر جنگ یمن تنها یک کشور است و این کشور است که می تواند تصمیم بگیرد جنگ به پایان برسد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی القحوم در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت :« امروز هیچ افقی برای پایان جنگ نمی توان تصور کرد و برنده اول و آخر این جنگ ، آمریکاست و این کشور است که پس از تحقق سیطره اش بر گذرگاههای راهبردی و ثروت مردم یمن تصمیم گیری در این زمینه را در اختیار دارد.» 

القحوم افزود :« تجاوزی که عربستان سعودی و امارات فرماندهی آن را برعهده دارند تنها برای فراهم کردن اوضاع به نفع اشغالگری آمریکاست و ما به خوبی می دانیم که این نبرد ، نبردی آمریکایی اسرائیلی به وسیله مزدوران آنها در منطقه است تا منطقه را برای سیطره آمریکا آماده کنند چرا که مردم یمن در سال 2014 توانستند راه سیطره آمریکا ، اسرائیل و کشورهای خلیج فارس را که تصمیم گیری سیاسی را در اختیار داشتند ببندند.»

وی افزود :« ما در یمن خواستار توقف جنگ هستیم و به خوبی می دانیم که آمریکا می خواهد این جنگ ادامه یابد تا کشتار و ویرانی بیشتری برای سیطره آنها بر بنادر و نفت و گاز و غرق کردن مناطق شمالی و مناطق دیگر در منازعات منطقه ای و فرقه ای صورت بگیرد و جامعه برای پذیرش حضور اشغالگران آماده شود.»

این عضو جنبش انصارالله از درخواستهای شخصیتهای عربی برای توقف جنگ در یمن استقبال کرد و افزود :« از هر ابتکار و درخواست عربی یا غیر عربی برای توقف جنگ و پایان محاصره و توقف حملات هوایی که زیربناهای یمن را هدف قرار می دهد و مردم ما را به کام مرگ می کشاند استقبال می کنیم. همه این را می خواهند و همچنین خواستار گفتگوی جدی بین قدرتهای سیاسی هستند. همه می دانند که مشکل ما داخلی نیست و اگر اینگونه بود مردم یمن می توانستند آن را پشت سر بگذارند اما می دانیم که مشکل ما خارجی است و آمریکا در نوک پیکان این تجاوز قرار دارد و تصمیم گیرنده آنها هستند. نا از همه درخواستها و طرحهای عربی استقبال می کنیم اما می دانیم روند توقف تجاوزگری علیه یمن به دست آنها نیست.»

وی اضافه کرد :« آمریکا می تواند نقش سازمان ملل را ایفا کند چرا که این سازمان بر اساس خواسته های آمریکا حرکت می کند و فرستاده بین المللی بر اساس آنچه آمریکا در خصوص تحویل بندر الحدیده به ابزارهای آمریکا می خواهد عمل می کند. نقشی که فرستاده سازمان ملل متحد ایفا می کند تنها رساندن پیامهای تهدید آمیز در خصوص ضرورت تسلیم شدن و پذیرفتن تصمیمات آمریکاییهاست. نقش سفیر آمریکا در مذاکرات کویت برای همه روشن بود برای همین می بینیم که آمریکا برابر همه راه حلهای سیاسی برای توقف جنگ در یمن ایستاده است چرا که آشکارا از این جنگ بهره می برد.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 26 تیر 1397 - 18:30:24