فعال بحرینی : عادی سازی با رژیم صهیونیستی نشانه شکست رژیم آل خلیفه است

سه شنبه 26 تیر 1397 - 15:53:22
فعال بحرینی : عادی سازی با رژیم صهیونیستی نشانه شکست رژیم آل خلیفه است

بحرین - الکوثر : راشد الراشد عضو جنبش اقدام اسلامی بحرین اعلام کرد پیروزیهایی که در یمن و سوریه رخ می دهد رژیم بحرین را در تنگنا قرار داده آن را مجبور کرده است به صورت علنی به طرف رژیم صهیونیستی برود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، راشد الراشد از رهبران جنبش عمل اسلامی بحرین در برنامه «لقاء خاص» شبکه جهانی الکوثر به حوادثی که در بحرین رخ می دهد و اقداماتی که رژیم آل خلیفه با سرکوب آزادیها و بازداشتهای کور روزانه به آن دست می زند پرداخت و آزادی بازاشت شدگانی را که در زندانهای رژیم بحرین زندانی هستند خواستار شد. 

الراشد گفت :« آنچه رژیم در زمینه سیاسی انجام می دهد برای رسیدن به مرحله انتخابات پارلمانی است و می بینیم که تا کنون موضع خود را در خصوص انتخابات اعلام نکرده است و با وجود اینکه دوره پارلمان رسما به پایان رسیده است آن را برای دو ماه یعنی تا ماه هفتم میلادی تمدید کرد. بنابراین رژیم تلاش می کند تا جایی که ممکن است زمان دقیق انتخابات را پنهان نگه دارد تا مخالفان تلاش خود را برای شکست انتخابات آغاز نکنند.»

وی درباره موضع مخالفان بحرینی درباره انتخابات گفت :« رویکرد مخالفان بسیار جدی و شدید است و امروز می بینیم که در بیشتر مناطق کسی جرات نمی کند به وابستگی به این رژیم و نامزد کردن خود در انتخابات فکر کند. اما همانند همه جوامع ، برخی افراد هستند که به رژیم یا قدرت گرایش دارند تا امتیازاتی به دست آورند برای همین ممکن است وارد انتخابات شوند. برخی از شخصیتهای بحرینی در بین مخالفان احساس می کنند که به مرحله ای خسته کننده رسیده اند که باید به هر طریق و هر قیمتی به دنبال راه حل باشند برای همین چند روز پیش طرحی موسوم به سند بحرین مطرح شد که این سند را گروهی از برادران در مخالفان ارائه کردند اما از نظر سیاسی بسیار سبک و بی ارزش بود. برای همین مطرح شد و بدون اینکه کسی به آن توجه کند به پایان رسید و حتی رژیم هم به خودش زحمت نداد به آن واکنش نشان دهد.»

الراشد درباره خروج شیخ عیسی قاسم از بحرین نیز گفت :« خروج شیخ عیسی احمد قاسم از کشور با تصمیمی سیاسی صورت گرفت نه تصمیمی اجتماعی یا پزشکی. برای همین راس رژیم دخالت کرد چرا که شیخ بدون تابعیت است و پیشتر تابعیت او را لغو کرده بودند پس چگونه سفر می کند درحالی که به اقداماتی از طرف حکومت نیاز دارد و این چیزی است که در سفر شیخ صورت گرفت.»

وی درباره اعتراضات مردم بحرین گفت :« شکر خدا مردم بحرین از هفت سال پیش تاکنون حتی یک روز هم ساکت ننشسته اند به جز روزهایی که مخالفان تصمیم گرفتند به احترام عاشورا یا ابتدای ماه رمضان یا روز شهادت امیر المومنین میدان را خالی بگذارند. ما در هفت سال گذشته به صورت هفتگی بین 10 تا 20 مجروح و زخمی داشتیم که با اصابت گلوله یا حالت خفگی با گازهای سمی که رژیم شبانه روز به طرف تظاهرکنندگان شلیک می کند رخ داده است. بازداشتها در داخل خانه یا در خیابانها به مسئله ای روزانه تبدیل شده است و حجم بازداشتها در بین کودکان نیز دو برابر شده است و ما کودکان 10 ساله ، 12 ساله و 15 ساله داریم که روزانه بازداشت می شوند و این به روش رژیم برای بازداشتها تبدیل شده است. پیگردها و تعقیبها و تهدید افراد چه در بین مخالفان یا مبارزان داخل میدان ، آشکار و واضح است و امروز حتی به سطح تهدید جوانان در خارج نیز رسیده است. از طریق واتساپ به آنها پیام می دهند و آنها را تهدید می کنند اگر کاری انجام دهند یا چیزی بنویسند به خانواده ، همسر ، پدر و مادر ، خواهر و برادر آنها حمله می کنند. این تهدیدات افزایش یافته و رژیم به مرحله ای رسیده است که به هر سرکوب و تهدید و جنایتی علیه مردم دست می زند.»

راشد الراشد درباره پیروزیها در یمن و سوریه برابر تروریستها گفت :« پیروزیهایی که در یمن و سوریه و منطقه رخ می دهد رژیم بحرین را در تنگنا قرار داده است چرا که به این محاصره دل خوش کرده بود و در همه گزینه های شکست خورده و نافرجام خود به طور کامل به آغوش صهیونیستها رفته است. فاکتور بسیار بزرگتری از اندازه بحرین وجود دارد که رژیم نمی تواند آن را تحمل کند و با انقلابی مردمی مواجه است که سرنگونی آن و تغییر آن از داخل را خواستار است. گزینه های رژیم در خارج نیز در عراق ، لبنان ، سوریه و یمن شکست خورده است و پیروزیهای زیادی در یمن و سوریه به دست آمده است و مناطق بسیار بزرگی در سوریه پاکسازی شده است. رژیم مجبور است به دنبال راهی باشد که حجم این فاکتور را کاهش دهد چرا که با فشار منطقه ای و بین المللی مواجه است به این علت که در تجاوزگری علیه کشوری مانند یمن مشارکت دارد. بنابراین رژیم با نگرانی شدید مجبور شده است به صورت علنی به طرف رژیم صهیونیستی برود و این مسئله ای است که رژیم را مجبور کرده است به خود اجازه دهد به صورت علنی عادی سازی با رژیم صهیونیستی را خواستار شود چرا که آخرین برگی است که در دستانش باقی مانده است.»

وی درباره آغاز عقب نشینی رژیم آل خلیفه گفت :« رژیم با اجرای برخی از اقدامات مانند آزادی برخی زندانیان و اجازه سفر به شیخ عیسی قاسم به خارج و صدور گذرنامه برای او پس از آنکه او را با دستور رسمی ملک حمد سلب تابعیت کرده بود و با استثنا کردن ایشان از دیگر فعالان سیاسی که تابعیت آنها با دستور پادشاه و نخست وزیر و وزیر کشور لغو شده بود تلاش می کند فشاری را که احساس می کند تا حدودی کاهش دهد. شیخ عیسی قاسم تنها کسی است که تنها با امضای پادشاه و نخست وزیر تابعیتش لغو شد درحالی که پادشاه برای امضای چنین دستوری به امضای نخست وزیر ، وزیر کشور و وزیر دادگستری نیاز دارد. این نشان می دهد رژیم به نهادها و موسسات کشور و به دستگاههای قضائی ، حقوقی و قانون گذاری احترام نمی گذارد و مجوزهایی خارج از چارچوب اخلاقی و قانونی صادر می کند و مجوز می دهد تنها برای یک سال آن هم تنها به انگلیس سفر کند.»

عضو جنبش عمل اسلامی بحرین درباره رسانه های مزدوری که عربستان سعودی در اختیار دارد گفت :« عربستان سعودی که رسانه های مختلف و متنوعی در اختیار دارد می تواند واقعیتها را تحریف و آنچه در عرصه میدانی رخ می دهد وارونه نشان دهد. عربستان سعودی به خرید قلمهای آلوده و وجدانهای مرده و گمراه کردن بسیاری از مردم اقدام می کند. اما در مقابل مخالفان حتی ساده ترین ابزارها را نیز در اختیار ندارند و برای همین صدای آنها به دشواری زیاد به مردم می رسد.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 26 تیر 1397 - 15:43:24