جام جهانی 2018 از دریچه آمار و ارقام

دو شنبه 25 تیر 1397 - 17:8:18
جام جهانی 2018 از دریچه آمار و ارقام

تهران- الکوثر: جام جهانی فوتبال در روسیه که از 14 ژوئن تا 15 ژوئیه ادامه یافت با ثبت آمارهایی که برخی از آنها رکورد محسوب می شوند به پایان رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «نستور پیتانا» داور آرژانتینی یکشنبه شب با سوت خود پایان رقابت های جام جهانی 2018 روسیه را با پیروزی فرانسه بر کرواسی اعلام کرد ولی در این رقابت ها ارقامی به ثبت رسید که نگاهی به آنها خالی از لطف نیست. روزنامه اسپانیایی «اس» این آمارها را این گونه طبقه بندی کرده است:

-در رقابت های جام جهانی 2018 در مجموع 64 بازی برگزار شد و در این بازی ها 169 گل به ثمر رسید. به این ترتیب میانگین گلهای زده شده در هر بازی 2.64 گل بود.

-در این رقابت ها 55 بازی با پیروزی یکی از دو تیم به پایان رسید و فقط در 9 بازی نتیجه تساوی به دست آمد.

-بیشترین گل تیمی را در این رقابت ها تیم فوتبال بلژیک با به ثمر رساندن 16 گل به نام خود ثبت کرد.

-تیم های بلژیک و فرانسه بیشترین تعداد پیروزی را به نام خود ثبت کردند و در 6 بازی برنده شدند. بیشترین شکست نیز نصیب تیم های مصر و انگلیس و پاناما شد که در 3 بازی باختند.

-دوازده تیم شامل استرالیا، پاناما، مصر، کاستاریکا، آلمان، ایسلند، ایران، مغرب، پرو، لهستان، عربستان و صربستان هرکدام فقط 2 گل به ثمر رساندند که کمترین گل زده تیمی در این رقابت ها بود.

-تیم پاناما با دریافت 11 گل بیشترین تعداد گل خورده در رقابت ها را به نام خود ثبت کرد.

-تیم های دانمارک، ایران و پرو هرکدام فقط 2 گل خوردند و کمترین گلهای خورده را به نام خود ثبت کردند.

-در مجموع 3 میلیون و 30 هزار نفر بازی های جام جهانی 2018 را از داخل ورزشگاهها تماشا کردند که به این ترتیب میانگین تعداد تماشاگران در هر بازی بیش از 47 هزار نفر بوده است.

-جام جهانی 2018 جوانمردانه ترین دوره در تاریخ رقابت های جام جهانی بود به طوری داوران فقط 6 بار به بازیکنان کارت قرمز دادند. داوران همچنین 219 بار از کار ت زرد استفاده کردند.

-هری کین مهاجم تیم فوتبال انگلیس با به ثمر رساندن 6 گل آقای گل این رقابت ها شد. لوکا مودریچ از تیم کرواسی بهترین بازیکن این دوره جام جهانی شناخته شد و تیبو کورتوا از تیم بلژیک لقب بهترین دوازه بان رقابت ها را به خود اختصاص داد. کیلیان امباپه از تیم فرانسه بهترین بازیکن جوان این رقابتها شناخته شد و تیم اسپانیا جایزه بازی جوانمردانه را دریافت کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید


دو شنبه 25 تیر 1397 - 17:8:5

دسته بندی :