مصرف پرتقال ابتلا به بیماریهای چشمی را کاهش مي دهد

شنبه 23 تیر 1397 - 13:53:14
مصرف پرتقال ابتلا به بیماریهای چشمی را کاهش مي دهد

تهران- الکوثر: دانشمندان مصرف پرتقال و دیگر مرکبات را برای کاهش قابل توجه ابتلا به بیماری های چشمی موثر می دانند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دانشمندان مصرف پرتقال و دیگر مرکبات را برای کاهش قابل توجه ابتلا به بیماری های چشمی موثر می دانند. 
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، طبق نظریه ای که در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد استفاده دست کم یک پرتقال در روز به طور قابل توجهی امکان آسیب به شبکیه و احتمال بروز دیگر مشکلات چشمی را کاهش می دهد. 
بامینی گوپیناث از داشنگاه سیدنی استرالیا می گوید حتی اگر هفته ای یک بار پرتقال و یا دیگر مرکباب را مصرف کنید سلامت چشم بهبود خواهد یافت. اطلاعات به دست آمده نشان می دهد فلاونوئید موجود در پالپ و پوست پرتقال از شبکیه چشم در برابر آسیب محافظت می کند. 
دانشمندان از چند سال پیش دریافته اند که آنتی اکسیدان های طبیعی که در پرتقال و دیگر مرکبات وجود دارد برای سلامت سلول های شبکیه چشم موشها و دیگر حیوانات آزمایشگاهی مفید است. از همین رو آنها برای اثبات نظریه خود مطالعات علمی را آغاز کردند. هزاران تن از گروه های سنی مختلف که از پانزده سال پیش ساکن استرالیا هستند در این تحقیقات شرکت کردند. 
علاوه بر تعداد مرکبات مصرفی، دانشمندان منابع فلاونوئید دریافتی مانند چای و سیب و منظم بودن مصرف آنها را نیز مورد بررسی قرار دادند. پژوهشگران قصد داشتند تفاوت میان فلاونوئید مرکبات و دیگر منابع را دریابند. 
مشاهدات نشان داد مصرف دست کم یک پرتقال در روز احتمال آسیب جزئی یا کامل به شبکیه را تا 60 درصد کاهش می دهد. این درحالیست که دیگر منابع فلاونوئید ها این خطر را 25 تا 30 درصد کاهش می دهند. در حال حاضر از هر هفت فرد مسن یک نفر با آسیب شبکیه چشم رو به روست.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


شنبه 23 تیر 1397 - 13:53:0

دسته بندی :