دفاع سفیر ایرلند از«طرح قانون» ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی

پنج شنبه 21 تیر 1397 - 12:2:23
دفاع سفیر ایرلند از«طرح قانون» ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی

تهران- الکوثر: یک روز بعد از آنکه پارلمان ایرلند پیش‌نویس قانون ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی را تصویب کرد، سفیر ایرلند در سرزمین‌های اشغالی به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی فراخوانده شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  یک روز بعد از آنکه پارلمان ایرلند پیش‌نویس قانون ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی را تصویب کرد، سفیر ایرلند در سرزمین‌های اشغالی به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی فراخوانده شد.

«الیسون کِلی» سفیر جمهوری ایرلند در سرزمین‌ اشغالی فلسطین گفته است، اقدامات صهیونیست‌ها در کرانه باختری و غزه مخالفت با لایحه ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی را سخت می‌کند. 

کِلی بعد از آنکه به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی فراخوانده شد، در گفت‌وگو با روزنامه جروزالم پست گفت، ادامه شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی مانعی برای مخالفت دولت ایرلند با پیش‌نویس پارلمان این کشور برای قانون تحریم محصولات اسرائیلی می‌شود. 

درهمین ارتباط : تصویب قانون کاهش روابط تجاری با شهرک‌های صهیونیستی در پارلمان ایرلند

 

 

 

روز گذشته سنای ایرلند به طرح ممنوعیت واردات محصولات ساخته شده در فلسطین اشغالی رأی مثبت داد که این مصوبه با خشم اسرائیلی‌ها مواجه شد. 

بر اساس مصوبه پارلمان ایرلند، حمایت اقتصادی از شهرک‌های غیرقانونی در مناطق اشغالی و تجارت با این مناطق ممنوع است. 

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ضمن اعتراض به این اقدام ایرلند هشدار داده است چنین اقدامی تاثیر منفی بر فرآیند دیپلماتیک در غرب آسیا می‌گذارد. 

سفیر ایرلند در سرزمین‌های اشغالی به این رسانه‌ اسرائیلی گفت که «من بارها فراخوانده شده‌ام. یکی از نکاتی که همیشه به اسرائیلی‌ها می‌گویم این است که من نماینده دولت [ایرلند] هستم [نه پارلمان آن] و دولت با لایحه در ماه ژانویه مخالفت کرده بود و امروز مخالف است».

وی افزود، دولت این کشور دولت حداقلی است و همواره با سیاست ممنوعیت تجارت یا با سیاست تحریم رژیم صهیونیستی مخالفت کرده است. 

کلی گفت «دولت به دلایل سیاسی و قانونی با لایحه مخالفت کرد اما حمایت از آن در ایرلند نشان از نگرانی عمیق درباره ادامه شهرک‌سازی‌ها است که ما به طور جدی معتقدیم چشم‌انداز صلح و راه حل دودولتی را به خطر می‌اندازد». 

سفیر ایرلند در سرزمین‌های اشغالی افزود «ما قاطعانه با شهرک‌سازی مخالف هستیم. وقایعی که در حال حاضر در غزه روی می‌دهد، تخریب خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری و اعلام شهرک‌سازی، مخالفت با لایحه را بسیار سخت‌تر می‌کند».


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


پنج شنبه 21 تیر 1397 - 11:52:23