در برنامه «فقه الاسلام» بیان شد؛

حقیقت نبرد امام زمان (عج) پس از ظهور

دو شنبه 18 تیر 1397 - 11:41:18
حقیقت نبرد امام زمان (عج) پس از ظهور

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: روایات ضعیف امام زمان (عج) که همچون جدش پیامبر(ص) رحمتی برای جهانیان است را به گونه ای به تصویر می کشند که گویا (العیاذ بالله) غیر از خونریزی کاری دیگری نخواهد داشت!

تهران – الکوثر: شیخ اسد محمد قصیر در پاسخ به سؤال تماس گیرنده ای در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر، درباره علت کشتن علما توسط امام زمان (عج) گفت: روایاتی که نقل می کند امام زمان (عج) بعد از ظهور خود فلان قوم عرب را قتل عام می کند یا دانشمندان را می کشد، روایاتی است که عمدتا از کتاب «الملاحم والفتن» نقل می شود که 90 درصد آنها روایاتی است که معتبر نیست.

 

شیخ اسد قصیر افزود: ما چرا باید عقیده و تاریخ خود را بر اساس روایات ضعیف و غیر معتبر بنا کنیم. بله ممکن است حضرت بعضی از علمای فاسد را مجازات کند اما چرا باید وی را اینگونه نشان دهیم که او شمشیر به دست می آید و چنین و چنان می کند!

 

پیامبر اسلام (ص) و جانشینان او، امامان معصوم (ع)، برای نشر اسلام نبرد نمی کنند بلکه راه قرآن و راه پیامبر و راه فرزند پیامبر امام زمان (عج) واضح و روشن است، و براساس آیات شریفه «ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ»(نحل-125) و همچنین «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ»(انبیا–107) با زبان حکمت و موعظه و با رحمت و مهربانی به اسلام دعوت می کنند نه با شمشیر.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه افزود: امام زمان (عج) شمشیر خود را فقط در برابر مستکبران و ظالمانی که مستضعفان را به بردگی گرفته و از هرگونه ستمی در حق آنان ابایی ندارند، بکار می گیرد تا بدینوسیله داد مظلومان عالم را از ظالمان بستاند.


خبرهای ویژه شبکه الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

 


دو شنبه 18 تیر 1397 - 11:41:11