تسلط نیروهای یمنی بر بزرگترین رشته‌ کوه‌ راهبردی در تعز 

یک شنبه 17 تیر 1397 - 15:43:6
تسلط نیروهای یمنی بر بزرگترین رشته‌ کوه‌ راهبردی در  تعز 

تهران - الکوثر : نیروهای ارتش و انصارالله یمن موفق شدند بر رشته‌ کوه‌ مهم و راهبردی در منطقه «الوازعیه» واقع در غرب استان «تعز» به طور کامل مسلط شوند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی یمن در روزهای اخیر عملیات نظامی گسترده‌ای را در رشته کوه‌هایی که در امتداد صحرای «الحنانیه» در منطقه «الوازعیه» قرار دارد ، انجام دادند تا اینکه سرانجام موفق به تسلط بر این رشته‌ کوه‌های راهبردی در غرب استان «تعز» در جنوب غرب یمن شدند. 

یک منبع نظامی یمن گفت : نیروهای یمنی پس از تسلط کامل بر این رشته‌ کو‌ه‌ها ، برای برقراری امنیت در این منطقه اقدام کرده و چندین پایگاه پیرامون آن را به تصرف خود درآوردند. 

به  گفته این منبع نظامی ، در این عملیات غافلگیرکننده ، ده‌ها نفر از عناصر مزدورسعودی کشته و زخمی و یا بازداشت شدند و انبار مهمات و مقادیر زیادی از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی آنها نیزبه غنیمت گرفته شده است.  

اهمیت تسلط بر رشته کوه‌های «الوازعیه» در مجاورت منطقه «ذو باب» در این است که نیروهای یمنی تا حدودی بر «باب المندب» مشرف شدند. این تنگه ، آبراه باریکی است که بین یمن در شبه جزیره عربستان و جیبوتی و اریتره در شاخ آفریقا واقع شده است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

برای عضویت در کانال سروش اینجا کلیک کنید 

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید 


یک شنبه 17 تیر 1397 - 15:23:51

دسته بندی :