جهاد اسلامی فلسطین: امت اسلامی به مسئولیت خود درقبال فلسطین عمل کند

شنبه 16 تیر 1397 - 22:48:3
جهاد اسلامی فلسطین: امت اسلامی به مسئولیت خود درقبال فلسطین عمل کند

تهران- الکوثر: شیخ نافذ عزام عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: امت های اسلامی و عربی باید مسیر خود را اصلاح و به مسئولیت خود درقبال فلسطین عمل کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،عزام شنبه در مراسمی در شرق 'خان یونس' افزود: شیفتگان ترامپ رئیس جمهوری امریکا شایستگی رهبری امت اسلامی و عربی را ندارند.
وی اظهار داشت: طرح 'معامله قرن' فقط ملت فلسطین را هدف نگرفته است بلکه هدف این طرح تسلیم کردن همه امت عربی است.
عزام اضافه کرد: امت عربی امروز در یک دوراهی خطرناک قرار گرفته است که یا عزت و سروری خود را بازمی یابد یا بیش از این فرو می پاشد.
وی گفت: ما اجازه فروپاشی بیشتر امت عربی را نخواهیم داد.
عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت: ملت فلسطین تصمیم خود را برای بازگشت و شکست محاصره گرفته است و جهاد و مقاومت به رغم کمبود مواد غذایی و سلاح و توطئه های دشمنان ادامه دارد.
عزام بیان کرد: معامله قرن یک شرط بندی از پیش باخته است و ملت ما درمقابل عملی شدن آن خواهد ایستاد.
معامله قرن طرح دولت ترامپ برای حل اختلافات میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است که به طور کامل حق و حقوق فلسطینی ها در آن نادیده گرفته شده و کاملا در راستای منافع این رژیم قرار دارد. 
این طرح شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی و نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم می شود. 
براساس این طرح، بخش های باقی مانده از کرانه باختری برای تشکیل حکومت خودگردان در اختیار فلسطینی ها قرار خواهد گرفت. همچنین حکومت فلسطینی ها بر غزه و بخشی از شمال سینا به رسمیت شناخته می شود. 
در همین راستا، «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا و «جیسو گرینبلات» نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه 29 خردادماه سال جاری طی یک دوره گردی منطقه ای به اردن و فلسطین اشغالی سفر کردند تا در مذاکره با سران عرب مقدمات اجرایی شدن طرح یادشده را فراهم کنند.
طرح معامله قرن با واکنش های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده است و تنش ها و درگیری ها با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.
بسیاری از تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز معتقدند معامله قرن مانند دیگر توافق نامه های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی قبل از تولد مرده است چرا که حق و حقوق مردم مظلوم فلسطین در آن رعایت نشده است و آنان با وجود گذشت 70 سال از اشغال فلسطین بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


شنبه 16 تیر 1397 - 22:47:42