بیکاری در عربستان رکورد زد

جمعه 15 تیر 1397 - 13:42:16
بیکاری در عربستان رکورد زد

تهران- الکوثر: بر اساس آمارهای رسمی صادرشده از مرکز آمار عربستان میزان بیکاری در این کشور رکورد جدیدی ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از العربی الجدید، افزایش میزان بیکاری در عربستان با وجود خروج حدود ٢٥ هزار کارگر خارجى در 3 ماه نخست سال جاری میلادی و توسعه سیاست بومی‌گزینی و استخدام کارگران داخلی به‌جای کارگران خارجی، همچنان ادامه دارد.

بر اساس آمارهای رسمی صادرشده از مرکز آمار عربستان، میزان بیکاری در این کشور رکورد جدیدی ثبت کرده به‌گونه‌ای که در سه ماه نخست سال جاری میلادی میزان بیکاری به 12.9 درصد رسیده است و این در حالی است که میزان بیکاری در سه ماه پایانی سال 2017 میلادی، 12.8 درصد بود.

طبق گزارش مرکز آمار عربستان، در 3 ماه نخست سال جاری میلادی، حدود 235 هزار کارگر خارجی از بازار کار عربستان خارج شده‌اند.

ناظران معتقدند که همه تدابیر اقتصادی دولت سعودی تاکنون به گشایشی برای بحران بیکاری شهروندان سعودی که رکورد جدیدی را ثبت کرده است، نینجامیده است.

در حالی که دولت سعودی به اجرای اصلاحات اقتصادی با هدف توسعه صنایع غیرنفتی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی ادامه می‌دهد، اما افزایش مالیات‌ها و سیاست‌های ریاضتی که با هدف جبران کسری شدید بودجه این کشور صورت می‌گیرد، تأثیری منفی بر بخش خصوصی گذاشته است.

اوایل ماه گذشته میلادی یکی از مؤسسات سازمان ملل از کاهش سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در عربستان به پایین‌ترین سطح خود در طول 14 سال گذشته خبر داد.

اقتصاد عربستان با بحران شدیدی دست‌وپنجه نرم می‌کند به‌ویژه اینکه این کشور نیمی از ذخایر ارزی خود را طی سه سال اخیر به‌سبب جنگ‌افروزی در یمن و مناطق دیگر از دست داده است.


اخبار عربستان را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 15 تیر 1397 - 13:7:26