با شمارش دستی آرا؛

احتمال تغییر در نتایج انتخابات پارلمانی عراق

جمعه 15 تیر 1397 - 11:57:17
احتمال تغییر در نتایج انتخابات پارلمانی عراق

عراق - الكوثر: رئیس تشکل المستقلون بصره با اعلام اینکه "شمارش دستی آرا در صورتی که مشکلی به وجود نیاید یک ماه به طول می‌کشد" از تغییرات احتمالی در نتایج انتخابات خبر داد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، "علاء الربیعی" رئیس تشکل المستقلون بصره در گفتگو با خبرگزاری تسنیم به موضوع شمارش دستی آرای انتخابات پارلمانی عراق پرداخت و گفت: عمر پارلمان عراق چند روز پیش به سر آمد و هم اکنون کشور به واسطه دولتی که پارلمان بر کارهایش نظارت ندارد اداره می شود. اعضای پارلمان قصد داشتند فعالیت هایشان را تا پایان سال تمدید کنند اما موفق به این کار نشدند و دادگاه فدرال با این مسئله مخالفت کرد.

 

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم پارلمان سابق شمارش آرا در سراسر عراق به صورت کاملا دستی صورت خواهد گرفت، هم اکنون ائتلاف رسمی میان لیست های پیروز در انتخابات پارلمانی شکل نگرفته است بلکه سران لیست ها در تلاش برای تشکیل ائتلاف های بزرگ هستند زیرا اکثر تشکل ها و لیست های پیروز و حتی شکست خورده در انتخابات منتظر اعلام نتیجه شمارش دستی آرا هستند و معتقدند که تقلب بزرگی صورت گرفته است.

 

وی همچنین تاکید کرد: شمارش دستی آرا نتایج انتخابات را تغییر خواهد داد به طوری که ممکن است برخی لیست ها به جایگاه های پایین تر سقوط کرده و برخی دیگر به جایگاه های بالاتر بروند. فعلا مشخص نیست که چه لیستی صدر نشین خواهد بود و بیشترین آرا را کسب کرده است. پس از اتمام شمارش دستی آرا ممکن است نتایج جدیدی اعلام شود.

 

رئیس تشکل المستقلون بصره به مدت زمان شمارش دستی آرا اشاره کرد و گفت: شمارش دستی آرا در صورتی که مشکلی به وجود نیاید یک ماه به طول خواهد کشید. همانطور که می دانید چند هفته پیش انبارهای نگهداری صندوق های رای طعمه حریق شده بودند و طی هفته گذشته نیز شاهد حمله تروریستی به ستاد انتخابات در استان کرکوک بودیم، در این حمله از یک خودروی بمب گذاری شده استفاده شده بود که منفجر نشد.

 

وی در همین خصوص ادامه داد: به طور حتم در روزهای آینده شاهد وارد آمدن فشار بیشتری به ستاد انتخابات خواهیم بود و ممکن است بار دیگر ساختمان های آن دچار آتش سوزی شود، همچنین احتمال ترور سران کمیته انتخابات نیز وجود دارد. تعدادی از سران لیست های شکست خورده اسنادی ارائه کرده اند که نشان می دهد سران برخی گروه های مسلح برای نفوذ در دولت و حفظ قدرت نظامیشان اقدام به تقلب در انتخابات و وارد کردن فشار به کمیته انتخابات کرده‌اند.

 

الربیعی در پایان گفت: فشار این گروه ها و تهدید کارکنان ستاد انتخابات باعث شد نتایجی مغایر با نتایج واقعی اعلام شود به همین دلیل نتایجی که اعلام شد دور از تصور بود. با اعلام شمارش دستی آرا این گروه ها حملات خود به ستاد انتخابات را آغاز کردند. یک ماه دیگر نتایج واقعی انتخابات مشخص خواهد شد و می توانیم بگوییم که تغییرات در حدود 30 الی 40 درصد خواهند بود.


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 15 تیر 1397 - 11:51:53

پربازدیدها