انصارالله: مواضع و شروط ما درباره «الحدیده» ثابت است

چهار شنبه 13 تیر 1397 - 23:39:50
انصارالله: مواضع و شروط ما درباره «الحدیده» ثابت است

تهران- الکوثر: جنبش انصارالله اعلام کرد که مواضع مسئولان آن در قبال تحولات استان و بندر الحدیده ثابت است و شروط ائتلاف متجاوز سعودی برای پایان درگیری‌های الحدیده، ربطی به ما ندارد و باعث تغییر مواضع ما نخواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یکی از مسئولان ارشد انصارالله  اعلام کرد که رهبران انصارالله در دیدار هفته پیش با مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن، با هرگونه راه‌حل جزئی درباره الحدیده مخالفت و تاکید کردند که راه حل سیاسی باید جامع و کامل باشد.

او گفت: این ائتلاف سعودی بود که جنگ الحدیده را به راه انداخت و ائتلاف باید مسئولیت اخلاقی و سیاسی آن را بر عهده بگیرد.

جنبش انصارالله اعلام کرد که مواضع رهبران آن در قبال تحولات الحدیده ثابت و غیر قابل تغییر است و شروط ائتلاف متجاوز سعودی برای پایان درگیری‌های الحدیده، ربطی به ما ندارد.

عضو ارشد انصارالله تصریح کرد که فریب و نیرنگ ائتلاف متجاوز سعودی درباره پایان محاصره الحدیده برای همگان آشکار شده است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله روز یکشنبه گذشته خبر منتشر شده درباره توافق صنعاء با نماینده سازمان ملل در امور یمن درباره نظارت سازمان ملل بر الحدیده را تکذیب کرد.

سخنگوی انصارالله همچنین در خصوص موافقت یمن با نظارت سازمان ملل در الحدیده گفت: بر سر وجود نقش فنی (نقش ماهوی و حرفه‌ای) سازمان ملل برای پایان درگیری‌های الحدیده و نه نظارت آن بر این بندر توافق کردیم. با مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن در مورد تحویل بندر به سازمان ملل توافقی نکرده‌ایم.

این در حالی است که برخی منابع خبری وابسته به ائتلاف مدعی شدند که انصارالله با مدیریت سازمان ملل بر بندر الحدیده و نظارت بر این بندر که در غرب یمن واقع شده، توافق کرده است.

 


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 13 تیر 1397 - 23:39:33

پربازدیدها