هیئت بین المللی: درآمد حج صرف جنگ با مسلمانان مي شود!

سه شنبه 12 تیر 1397 - 1:7:6
هیئت بین المللی: درآمد حج صرف جنگ با مسلمانان مي شود!

تهران- الکوثر: هیئت بین المللی نظارت بر چگونگی مدیریت عربستان بر حرمین شریفین و اماکن مقدس از افزایش هزینه های مربوط به حج و بهره برداری عربستان از آن برای تامین بودجه جنگ هایش علیه کشورهای اسلامی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در پایگاه اینترنتی هیئت بین المللی نظارت بر چگونگی مدیریت عربستان بر حرمین شریفین و اماکن مقدس (alharamainwatch) آمده است این هیئت در بیانیه ای این اقدامات سعودی ها را ظالمانه توصیف و تاکید کرد افزایش هزینه های حج هزاران نفر از مسلمانان در سرتاسر جهان را از شرکت در فریضه حج محروم می کند.
اتحادیه ائمه جماعت تونس نیز پیشتر همین ماه از مفتی این کشور خواست فتوای شرکت نکردن در فریضه حج امسال را به علت افزایش هزینه ها و بهره برداری عربستان از درآمدهای ناشی از آن در جنگ علیه کشورهای اسلامی صادر کند.
هیئت بین المللی نظارت بر چگونگی مدیریت عربستان بر حرمین شریفین و اماکن مقدس در بیانیه ای اعلام کرد دولت عربستان عدالت و برابری را میان همه مسلمانان محقق نمی کند و هزاران مسلمان فقیر وجود دارند که قادر به تامین هزینه های سنگین حج امسال نیستند این در حالی است که مقامات سعودی هزینه صدور روادید برای حج را در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش داده اند. علاوه بر آن هزینه مربوط به خدمات ارائه شده به حاجیان مانند هزینه هتل ها، ترددها و روادید، امسال بسیار افزایش یافته است.
این هیئت بین المللی تاکید کرد افزایش هزینه ها در زمانی است که یکی از اهداف فریضه حج، برابری میان همه بشریت است ولی عربستان عمدا بین غنی و فقیر، مسلمان و شاهزاده و شهروند سعودی با شهروندان دیگر کشورها تبعیض قائل می شود.
در این بیانیه آمده است دولت سعودی در عالم دیگری به سر می برد و حاجیان و شرایط آنان را درک نمی کند. هیچ اهمیتی برای پیام اصلی حج قائل نیست. مقامات سعودی باید در خصوص مالیات و عوارض سنگینی که امسال بر حاجیان وضع کرده اند تجدید نظر کنند و مسلمانان فقیری را که قادر به تامین هزینه های حج نیستند مد نظر قرار دهند.
هیئت بین المللی نظارت بر چگونگی مدیریت عربستان بر حرمین شریفین و اماکن مقدس همچنین مشارکت نهادها و دولت های اسلامی در مدیریت حج را خواستار شد زیرا عربستان در مدیریت این مراسم باشکوه و برقراری عدالت میان مسلمانان از کشورهای مختلف ناکام بوده است و از حج برای محقق شدن دستاوردهای اقتصادی و تامین هزینه جنگ های به راه انداخته علیه کشورهای اسلامی از محل درآمدهای حج بهره برداری می کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


سه شنبه 12 تیر 1397 - 1:6:57