در دعوای اردوغان و نتانیاهو عربستان از چه کسی حمایت می کند؟

یک شنبه 10 تیر 1397 - 18:46:56
در دعوای اردوغان و نتانیاهو عربستان از چه کسی حمایت می کند؟

تهران- الکوثر: منابع وابسته به رژیم صهیونیستی فاش کردند عربستان سعودی، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین به نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره نفوذ ترکیه در قدس اشغالی هشدار داده اند!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از منابع صهیونیست اعلام کرد مقامات دولت خودگردان فلسطین،‌ عربستان سعودی و اردن به اسرائیل درمورد برنامه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای افزایش نفوذ ترکیه در شرق اشغالی قدس هشدار داده‌اند.

امان، تل‌آویو را به علت «خواب خرگوشی در مقابل تحرکات اخیر ترکیه و ناکامی در واکنش نشان دادن به آنکارا» در موضوع افزایش نفوذ این کشور در شرق قدس مقصر می‌داند.

مقامات اردنی اعلام کردند، می‌توان این انفعال اسرائیل را ناشی از بی میلی مقامات اسرائیلی برای به خطر انداختن توافق مصالحه با ترکیه که در سال 2016 به دست آمد، تفسیر کرد.

سرویس‌های امنیتی اسرائیل مدعی هستند که از نزدیک افزایش فعالیت‌های ترکیه در شرق قدس را در طول 12 ماه گذشته زیر نظر دارند.

این منابع اعلام کردند: تاکنون ترکیه چندین گام برای گسترش نفوذ خود در شرق قدس از جمله اعطای کمک‌های مالی به سازمان‌های اسلامی در کشورهای همسایه عرب، برگزاری تورهایی به مسجدالاقصی توسط گروه‌های اسلامی و حضور فعالان در تظاهرات مسجدالاقصی انجام داده است.

همچنین ترکیه تلاش می‌کند که سرمایه گذاری‌هایی در شرق قدس انجام دهد و در همین راستا از گروه‌های اسلامی مرتبط با حزب عدالت و توسعه استفاده می‌کند.

در ماه مه امسال رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه خواستار بازنگری در روابط تجاری و اقتصادی ترکیه با رژیم صهیونیستی شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 10 تیر 1397 - 18:19:47