پاسخ مثبت گروه های مسلح در جنوب سوریه به میانجیگری اردن

یک شنبه 10 تیر 1397 - 18:28:39
پاسخ مثبت گروه های مسلح در جنوب سوریه به میانجیگری اردن

دمشق- الکوثر: سخنگوی گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» گفت این گروه که روز شنبه مذاکره با روس ها را برای پیوستن به روند آشتی در سوریه قطع کرد با میانجی گری اردن به این مذاکرات بازگشته است.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سخنگوی این گروه اعلام کرد، هم اکنون تیمی از ارتش آزاد سوریه در حال مذاکره با افسران روس در شهرک بصری الشام استان درعا است. این مذاکرات با هدف دستیابی به توافق صلح در این شهرک است که گروههای مسلح بر آن تسلط دارند.

پیشتر ابراهیم الجیباوی، سخنگوی اتاق عملیات مرکزی گروه های مسلح در جنوب سوریه گفته بود شروطی که طرف روس در مذاکرات با ارتش آزاد مطرح کرد قابل قبول نیست.

سخنگوی نیروهای مخالف گفت: نشستی که روز شنبه با طرف روسیه در جنوب برگزار کردیم به شکست انجامید چون ما شروط مسکو را قبول نکردیم.

الجیباوی تاکید کرده بود: روس‌ها آماده شنیدن حرف‌ها و خواسته‌های ما نبودند و تنها یک راه حل داشتند و آن قبول شروط آنها و تسلیم شدن بود.

روسیه شرط گذاشته بود که مخالفان سلاح سنگین و نیمه سنگین خود را تحویل داده و پلیس نظامی روسیه وارد شهر درعا شود. همچنین مخالفان باید نهادهای دولتی را تحویل نظام داده و تمامی نیروها و افسران جدا شده از نظام به کارشان رسیدگی شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 10 تیر 1397 - 18:4:42

دسته بندی :