افشاي جزئيات روابط رژيم آل خليفه و رژيم صهيونيستي

یک شنبه 10 تیر 1397 - 0:45:33
افشاي جزئيات روابط رژيم آل خليفه و رژيم صهيونيستي

تهران - الکوثر : خاخام یهودی جزئیاتی از روابط رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی را فاش کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، اظهارات مسئولان رژیم صهیونیستی زوایای پنهان روابط بین رژیم بحرین و رژیم صهیونیستی را بار دیگر فاش کرد به طوری که آنها تاکید کردند این روابط تنها به دولت بحرین محدود نمی شود بلکه با راس این رژیم یعنی حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین نیز برقرار است.
 شبکه تلویزیونی اللولوه با اعلام اين خبر افزود  پس از اعتراف رژیم بحرین و مسئولان آن مبنی بر اینکه اسرائیل حق موجودیت و داشتن نماینده در محافل بین المللی دارد و همچنین حق دارد از خود دفاع کند ، به تدریج واقعیت وجود روابط بین منامه و تل آویو به صورت جدی علنی و برملا می شود. 
به گفته خاخام اسرائیلی مارک اشنایر، مهمترین این موارد ، اظهارات پادشاه بحرین حمد بن عیسی آل خلیفه درباره اسرائیل است.
اشنایر گفت : "پیش بینی می کنم بحرین به علت پایبندی پادشاهش به اسرائیل ، نخستین کشور خلیج (فارس) خواهد بود که با اسرائیل رابطه برقرار می کند". 
اشنایر در گفتگو با شبکه 24 اسرائیل تاکید کرد بارها به بحرین سفر کرده است و روابط نزدیکی با خانواده حاکم در بحرین دارد.
وی گفت:"مذاکرات با پادشاه (بحرین) درباره اسرائیل بود و او به من گفت نمی توانم باور کنم که من روابط دیپلماتیک با ایران برقرار کردم نه با اسرائیل". 
می توان گفت نظرات اشنایر از جمله نظراتی است که از داخل اسرائیل شنیده می شود تا یک بار دیگر بتوانند به داخل صفوف کشورهای عربی نفوذ کنند و رژیمهای عربی بیشتری را به خود ملحق کنند. 
اوفیر جندلمن سخنگوی رسمی نخست وزیر اسرائیل نیز از جمله کسانی بود که مشارکت هیئت اسرائیلی را در نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که اخیرا در پایتخت بحرین منامه برگزار شد منتشر کرد. 
روزنامه جروزالم پست اسرائیل نیز آورده بود پیش‌تر شاه بحرین خواستار پایان قطع روابط و تحریم کشورهای عربی علیه رژیم صهیونیستی شده و اعلام کرده بود شهروندان بحرین را در خصوص سفر به تل آویو مختار گذاشته است.
این اقدامات در چارچوب زمینه سازی لحظه اعلام انتقال روند عادی سازی فرهنگی ، دینی و ورزشی روابط از حالت مخفیانه به مرحله علنی از طریق راههای دیپلماتیک صورت می گیرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 10 تیر 1397 - 0:45:20