تهدیدات توخالی سعودی و امارات علیه انصارالله

چهار شنبه 6 تیر 1397 - 23:24:59
تهدیدات توخالی سعودی و امارات علیه انصارالله

تهران - الکوثر : عربستان سعودی و امارات در حالی انصارالله را در الحدیده یمن تهدید می کنند که قدرتی برای اجرای تهدیدات خود ندارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، روزنامه الاخبار نوشت : فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن روز چهارشنبه با دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن در خصوص امکان اعمال نظارت بین المللی بر فرودگاه الحدیده رایزنی کرد. منابع وابسته به منصور هادی از احتمال ملزم شدن ائتلاف تحت رهبری سعودی برای پذیرش این پیشنهاد سخن می گویند. این درحالیست که ابوظبی تهدید کرده است عملیات نظامی جدیدی اجرا خواهد کرد و خواستار خروج انصارالله از الحدیده شده است.  
ساعاتی پیش از اغاز دور جدید سفر مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل به یمن برای رایزنی درخصوص توقف عملیات علیه الحدیده، جبهه ائتلاف متجاوزان شروط خود را برای اعلام آتش بس و از سرگیری گفتگوها اعلام کرد. شروطی که مشخصاً برای اعمال فشار بر انصارالله و امتیاز گیری وضع شده است. اما اوضاع میدانی با مقتضیات وضع چنین شروطی متفاوت است زیرا ارتش و کمیته های مردمی یمن در ساحل غربی این کشور دست برتر را دارند و در جبهه های دیگر نیز در حال پیشروی هستند. بنابراین ابوظبی و ریاض در صورت اصرار بر خروج انصارالله از الحدیده چاره ای جز ادامه ماجراجوئی نخواهند داشت. آنها در نخستین گام از این مرحله از ماجراجوئی های خود دیروز دست به کشتار آوارگان الحدیده زدند و دستکم 9 تن را به قتل رساندند و 12 تن را زخمی کردند.
انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات عربی متحده دیروز از انصارالله خواست مسالمت جویانه از الحدیده و اسکله این شهر عقب نشینی کند. وی امنیت الحدیده را گامی اساسی برای پایان دادن مسئله الحدیده به شیوه سیاسی به شمار آورد و گفت روند سیاسی تحت رهبری سازمان ملل متحد به تصمیم حوثی ها [انصارالله] برای اجتناب از درگیری بستگی دارد. از سوی دیگر خانم ریم الهاشمی وزیر مشاور در امور همکاری های بین المللی امارات گفته است : ما خوشبین هستیم و به روند سیاسی معتقدیم. ما نمی توانیم تصور کنیم که حوثی ها [انصارالله] در الحدیده باقی بمانند... 
الاخبار افزود: امارات و سعودی تصور می کنند سفر تازه گریفیتس ممکن است فرصتی را فراهم کند تا انصارالله وادار به تسلیم شود. اما تهدیدات آنها توخالی است زیرا حتی قادر نیستند نیروهای خود را که در نوار ساحلی تحت محاصره قرار گرفته اند نجات دهند. علیرغم اخباری که از تجهیز سه لشکر برای نجات این محاصره شدگان منتشر شده است اما هیچ تضمینی وجود ندارد که نیروهای جدید نیز به سرنوشت نیروهای قبلی در الفازه و الدریهمی دچار نشوند. نیروهای مشترک یمنی چندین عملیات ویژه علیه مهاجمان در الدریهمی اجرا کرده اند که طی یک عملیات یک فرمانده گردان و شش تن از همراهان وی کشته شدند و شش خودروی نظامی آنها نیز منهدم شد... نیروهای وابسته به منصور هادی که به نظر می رسد واقع گراتر از مهاجمان خارجی هستند اعلام کرده اند: نیروهای ائتلاف تحت رهبری سعودی بدون برنامه ریزی قبلی وارد میدان شده اند. این مسئله موجب شده است جامعه بین المللی درخصوص ادامه عملیات آنها هشدار دهد. این منابع می گویند تلاشهایی جدی برای توقف جنگ در الحدیده در جریان است و ریاض و ابوظبی درحال ملزم شدن به پذیرش نظارت بین المللی بر بندر الحدیده هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 6 تیر 1397 - 23:7:15

دسته بندی :