احداث خط راه‌آهن میان فلسطین اشغالی و عربستان+فیلم

یک شنبه 3 تیر 1397 - 18:8:27
احداث خط راه‌آهن میان فلسطین اشغالی و عربستان+فیلم

تهران- الکوثر: تلویزیون رژیم صهیونیستی از توافق نخست‌وزیر و وزیر حمل و نقل این کشور برای آغاز فوری خط راه‌آهنی خبر داد که فلسطین اشغالی را به عربستان وصل می‌کند

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تلویزیون رژیم صهیونیستی طی گزارشی اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «یسرائیل کاتس» وزیر حمل و نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی برای آغاز ساخت فوری راه‌آهن میان فلسطین اشغالی و عربستان توافق کردند.

در این گزارش آمده است، خط ارتباطی مذکور مانند یک مسیر ارتباطی تجاری (کریدور) میان فلسطین اشغالی و کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان عمل می‌کند. این خط راه‌آهن از «جنین» در بالاترین نقطه شمالی کرانه باختری و گذرگاه مرزی اردن عبور می‌کند و از آنجا به سمت عربستان می‌رود.

کانال 10 رژیم صهیونیستی هدف از احداث خط را‌ه‌آهن مذکور را آنچه «تقویت ارتباط با کشورهای میانه‌رو منطقه و مقابله باخطر ایرانی» نامید، اعلام و سپس تأکید کرد دولت آمریکا در پشت پرده این طرح است .

در ادامه این گزارش آمده است خط راه‌اهن مذکور در ارتباط اروپا با کشورهای حاشیه خلیج فارس سهیم خواهد بود و نیاز به عبور از کانال سوئز و تنگه باب‌المندب را کاهش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود حجم تبادل تجاری از طریق آن در سال 2030 به 250 میلیارد دلار برسد.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

اخبار عربستان را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 3 تیر 1397 - 18:7:24