وزير خارجه قطر : گفتگو تنها راه حل بحران يمن است

جمعه 1 تیر 1397 - 1:18:47
وزير خارجه قطر : گفتگو تنها راه حل بحران يمن است

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد تنها راهکار برای پایان دادن به بحران یمن، گفتگو بین همه طرف های درگیر در این بحران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزير امور خارجه قطر پس از دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت کشورهای محاصره کننده قطر به تنش آفرینی ادامه می دهند و دعوت های جامعه جهانی را برای گفتگو نادیده می گیرند.  
محمد بن عبدالرحمن افزود: « قطر تعامل مثبتی با طرح امیر کویت برای حل بحران خلیج (فارس) داشت و برای نشستن پای میز گفتگو با کشورهای محاصره کننده قطر آمادگی دارد. امیر کویت در نامه اخیر خود، اعضای شورای همکاری را به تشکیل جلسه و بحث درباره این بحران گفتگو کرد. قطر تنها کشوری بود که پاسخ مثبتی به این طرح کویت داد. سه هفته است که پاسخ خود را برای کویت ارسال کرده ایم، در حالی که هیچ یک از دیگر کشورها پاسخ نداده اند. ما معتقدیم راه حل از طریق گفتگوی مسالمت آمیز و نه توسل به دیگر راهبردهای بی نتیجه، عملی خواهد شد. ما معتقدیم در این بحران همه طرف ها بازنده هستند. امنیت منطقه ما با تهدید روبروست و متحدان بین المللی ما، در حال از دست دادن شورای همکاری به عنوان یک تشکل متحد هستند. این در حالی است که کشورهای محاصره کننده قطر، این مسئله را نادیده می گیرند که باعث به خطر افتادن امنیت منطقه ای شده اند».
وی درباره مسئله یمن هم خاطر نشان کرد: «راه حل بحران یمن، نشستن همه طرف های درگیر پای میز گفتگوست و نباید از یک طرف در برابر طرف های دیگر حمایت کرد. ما سال 2015 در ابتدا بخشی از ائتلاف به فرماندهی عربستان بودیم زیرا هدف آن دستیابی به راه حل سیاسی و جمع کردن همه طرف ها در چارچوب طرح شورای همکاری بود اما این خط مشی تغییر کرد و اکنون شاهد زندان های سری، شکنجه، اهداف متناقض بین کشورهای عضو این ائتلاف هستیم و هیچ پیشرفتی برای راه حل سیاسی به دست نیامده است. ما از برقراری ثبات برای ملت یمن و جمع کردن همه طرف ها پای یک میز، حمایت می کنیم». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 1 تیر 1397 - 0:53:52

دسته بندی :