عضو شورای سیاسی انصارالله: متجاوزان در ساحل غربی یمن سردرگم شده اند

شنبه 26 خرداد 1397 - 21:19:50
عضو شورای سیاسی انصارالله:  متجاوزان در ساحل غربی یمن سردرگم شده اند

صنعا- الکوثر: 'ضیف الله الشامی' عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: متجاوزان به رغم پشتیبانی نامحدود آمریکا و انگلیس از آن ها ، درحال دست و پازدن در ساحل غربی یمن هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، 'ضیف الله الشامی' افزود: نیروهای متجاوز در مناطقی از ساحل غربی پیشروی های محدودی داشتند ولی هم اکنون از همه طرف محاصره شده و تنها راه فرار آن ها از سمت دریاست. 
وی اظهار داشت: شمار زیادی از متجاوزان خارجی و مزدوران آن ها کشته یا زخمی شدند و 25 دستگاه از ادوات سنگین آن ها نیز منهدم شد.
الشامی اضافه کرد: به رغم تلفات و خسارت هایی که کشورهای متجاوز در محور ساحل غربی یمن متحمل شده اند ولی تمام تلاش خود را برای کسب یک دستاورد باهر قیمتی به کار بسته ولی تاکنون موفقیتی نداشته اند.
وی شنبه درگفت و گوی اختصاصی  با ایرناگفت: یگان های موشکی ارتش و کمیته های مردمی با شلیک یک فروند موشک قاهر به تجمع مزدوران ائتلاف متجاوزان، در بخش الدریهمی استان الحدیده شمار زیادی از آن را به هلاکت رسانده اند.
متجاوزان عربستانی و اماراتی با کمک گسترده و پشتیبانی مستقیم آمریکا و انگلیس و مزدوران سودانی و اتباع دیگر کشورهای همچنان درحال دست وپا زدن در ساحل یمن هستند و با مقاومت شدید ارتش و کمیته های مردمی یمن دچار دستپاچگی و فروپاشی شده اند.
عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اظهار داشت: متجاوزان با هر پیشروی، ناچار هستند آن مناطق را ترک و عقب نشینی کنند زیرا با مقاومت جدی ارتش و کمیته های مردمی امکان ثتبیت مواضع ندارند.
الشامی افزود: کشورهای متجاوز در چند روز گذشته نیروهای خود را از دیگر جبهه ها به محور ساحل غربی منتقل کرده اند تا شاید بتوانند دستاوردی هرچند اندک داشته باشند ولی همچنان ناکام مانده اند.
وی اضافه کرد: در دو روز گذشته ارتش و کمیته های مردمی در بسیاری از جبهه ها پیشروی هایی داشته اند که بخش آزادشده المتون در استان الجوف به تنهایی از مساحت بحرین بیشتر است.
الشامی اظهار داشت: ارتش و کمیته های مردمی و ملت یمن امروز بسیار قوی تر از دوران پیش از حمله متجاوزان هستند و دشمنی متجاوزان قدرت و صلابت آن ها را افزایش داده است.
وی افزود: عزم و اراده ملت برای شکست توطئه متجاوزان بیشتر شده است و امروز با تمام مشکلات موجود، متحدتر به پشتیبانی از ارتش و کمیته های مردمی ادامه می دهند.
عضو شورای سیاسی انصارالله یمن درباره توانایی های صنایع دفاعی این کشور گفت: تجاوز زمانی آغاز شد که ارتش یمن توان ساخت تجهیزات موردنیاز خود را نداشت ولی امروز یمن موشک و مهمات مختلف و پهپاد تولید می کند.
الشامی اضافه کرد: اکنون ارتش و کمیته های مردمی و ملت یمن توانایی و امکاناتی دارد که هنوز از آن ها رونمایی نکرده اند.
وی افزود: هرچه این معرکه طولانی شود، ارتش، کمیته های مردمی و ملت یمن توان ادامه مقابله با متجاوزان را دارند و می توانند با مقاومت خود، دشمنان و دنیا را غافلگیر کنند.
ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه گذشته (23خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.
بندر الحدیده در سواحل دریای سرخ در غرب یمن قرار دارد و تنها گذرگاه ورودی کمک های انسانی به این کشور به شمار می رود، ناظران بر این باورند که جنگ در این بندر راهبردی یمن، دست‌کم 250 هزار قربانی برجای خواهد گذاشت و اوضاع این کشور را بیش از پیش وخیم تر خواهد کرد. 


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


شنبه 26 خرداد 1397 - 21:8:13