میشل عون خواهان بازگشت فوری آوارگان سوری به کشورشان شد

جمعه 25 خرداد 1397 - 12:26:34
میشل عون خواهان بازگشت فوری آوارگان سوری به کشورشان شد

بیروت- الکوثر: رئیس جمهوری لبنان با اعلام اینکه حجم خسارت‌های وارده به لبنان در نتیجه ورود آوارگان سوری به این کشور بالغ بر 9 میلیارد و 776 میلیون دلار بوده است، بر لزوم بازگشت فوری آنها به کشورشان با وجود عدم پایان بحران در سوریه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در دیدار با سفیران گروه بین المللی حمایت  از لبنان گفت: بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان نمی‌تواند در انتظار راه حل سیاسی بحران که مستلزم وقت بسیاری است باقی بماند. باتوجه به تبعات منفی وجود آوارگان سوری در زمینه های مختلف به ویژه اوضاع اقتصادی، امکانات لبنان دیگر اجازه باقی ماندن آنها را در خاک کشور تا زمانی نامشخص نمی‌دهد زیرا خسارات وارده به لبنان در نتیجه این امر نزدیک به 10 میلیارد دلار است.

عون گفت: تفاوتی میان بازگشت آوارگان و راه حل سیاسی وجود دارد. کشور ما معتقد است این بازگشت به مناطقی در سوریه که امن و با ثبات شده‌اند ممکن است. مساحت این مناطق پنج برابر مساحت لبنان است و بیشتر آوارگان در لبنان از مناطقی هستند که امنیت در آن برقرار شده است.

وی تاکید کرد، ما به تعهدات خود نسبت به آوارگان سوری پایبند هستیم و آنچه خواهان آنیم آغاز عملیات بازگشت است؛ نه به این دلیل که ما قصد ادامه پذیرش آنها را نداریم بلکه ظرفیت‌های ما دیگر اجازه این امر را نمی‌دهد.

 


اخبار لبنان را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 25 خرداد 1397 - 12:26:23