اردوغان: قدس را هرگز در اختیار اسرائیل نخواهیم گذاشت

جمعه 25 خرداد 1397 - 10:56:55
اردوغان: قدس را هرگز در اختیار اسرائیل نخواهیم گذاشت

تهران- الکوثر: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در استانبول گفت: قدس را که نخستین قبله مان است، هرگز در اختیار اسرائیل که از خون، قتل‌عام و اشک ارتزاق می کند، نخواهیم گذاشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رجب طیب اردوغان تصریح کرد: تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد را یک نقطه عطف تاریخی در مساله فلسطین ارزیابی می کنم.

 

وی همچنین گفت: ما مشکلی با برادران کردمان نداریم بلکه مشکل ما با گروه تروریستی پ.ک.ک است. معتقدم که برادران کرد ما نیز نقشه های تروریستی را ناکام خواهند گذاشت.رئیس جمهور ترکیه  افزود: جواب کسانی که همواره از دموکراسی سخن می گویند، اما اسلحه را نیز رها نمی کنند را دادیم، می دهیم و خواهیم داد.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد « اعضای دلسوز جامعه بین الملل بار دیگر نشان دادند که مردم فلسطین در برابر نقض حقوق اساسی خود رها نخواهند شد ».
این وزارتخانه در بیانیه خود از خودداری برخی کشورها از حمایت از این قطعنامه ابراز نگرانی و اعلام کرد آنها با این کار خود « از آنچه که برای برقراری عدالت جهانی »‌ ضروری است، خودداری کردند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد چهارشنبه شب قطعنامه  ای را با 120 رای موافق، 8 رای مخالف و 45 رای ممتنع  درحمایت از  فلسطین تصویب کرد.
در این قطعنامه رژیم صهیونیستی به عنوان مسئول کشتار فلسطینی ها در نوار غزه معرفی و از جامعه بین الملل خواسته شد تدابیری را برای محافظت از غیر نظامیان فلسطینی اتخاذ کند.
آمریکا، رژیم صهیونیستی ، استرالیا، جزایر مارشال، نائورو، توگو، جزایر سلیمان و مقدونیه به این قطعنامه رای مخالف دادند.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 25 خرداد 1397 - 10:56:28