مغربی ها ریاض را نماد خیانت می دانند !

پنج شنبه 24 خرداد 1397 - 16:36:43
مغربی ها ریاض را نماد خیانت می دانند !

تهران - الکوثر : مغربی ها عربستان سعودی را به دلیل دادن رای مخالف به برگزاری مسابقات جام جهانی 2026 در کشورشان «نماد خیانت» می دانند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پس از رای مخالف عربستان به میزبانی مغرب، مغربی ها در شبکه های اجتماعی انتقاد شدیدی از این کشور کردند و انتقادها به اعلام موافقت مغربی ها به قطع روابط با عربستان رسید که این امر می تواند عاملی برای بروز بحران میان ریاض و رباط باشد. 
بیشتر مغربی ها انتظار شکست مغرب برای میزبانی جام جهانی 2026 در مقابل پرونده قوی میزبانی سه کشور آمریکا ، کانادا و مکزیک در رای گیری روز چهارشنبه در مسکو را داشتند به ویژه اینکه کمیته ارزیابی نمره 4 تا 5 را به میزبانی مشترک سه کشور در برابر نمره 2.7 برای مغرب داده بود.
در جلسه شورای فیفا که دیروز در مسکو برگزار شد از مجموع 203 کشوری که حق رای داشتند پیشنهاد میزبانی مشترک سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک توانست با کسب 134 رای در مقابل 65 رای مغرب پیروز شود و مغرب برای پنجمین بار که نامزد میزبانی جام جهانی فوتبال شده بود، نتوانست میزبان جام جهانی شود. 
عربستان سعودی از چند هفته پیش بر حمایت خود را از میزبانی مشترک آمریکا ، کانادا و مکزیک برای جام جهانی 2026 اعلام کرده بود اما آنچه که برای مغربی ها قابل قبول نیست تلاش مقامات عربستانی برای جمع آوری آرا به نفع میزبانی سه کشور است . هیئت عربستانی در روزهای گذشته دیدارهایی با هیئت های کشورهای مختلف به منظور جمع آوری آرا به نفع آمریکا برگزار کردند.
مغربی ها می گویند اقدام عربستان در فدراسیون های فوتبال آسیا موجب شد تا مغرب دهها رای را از دست بدهد .
موضع مخالف کشورهای دوست مانند اردن، امارات، بحرین و لبنان با میزبانی این کشور برای مغربی ها قابل درک نیست اما برخی ها شرکت نکردن ملک محمد ششم پادشاه مغرب در نشست سران کشورهای عربی در امان را علت رای مخالف اردن به میزبانی مغرب اعلام می کنند .
موضع امارات نیز به مشارکت این کشور در طرح ها و برنامه های آمریکا بر می گردد اما هیچ توجیهی برای رای مخالف بحرین به میزبانی مغرب وجود ندارد ، بحرین به مغرب وعده داده به نفع این کشور رای می دهد اما در نهایت آن را تنها گذاشت . لبنان نیز به خاطر موضع اخیر مغرب در قبال حزب الله به آمریکا رای داد .
مغربی ها درباره موضع کویت و عراق که طرفدار آمریکا هستند ، نظری ندادند اما رای مخالف عربستان بازتاب های زیادی درمیان کاربران شبکه های اجتماعی در مغرب داشت و با سخنان تنفر آمیز خود به شدت از این کشور انتقاد کردند و موضع آشکار عربستان بر ضد مغرب موجب یاس و ناامیدی شدید مغربی ها شده است و بر این اساس عربستان را «نماد خیانت» می دانند .
و در مقابل مغربی ها از آرای موافق دیگر کشورهای عربی مانند قطر ، الجزایر ، عمان ، مصر ، لیبی ، موریتانی ، سودان ، سوریه ، فلسطین ، یمن و سومالی تقدیر کردند . 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 24 خرداد 1397 - 15:24:22

دسته بندی :