هشدار يونيسف درباره پيامدهاي حمله متجاوزان به حديده

چهار شنبه 23 خرداد 1397 - 1:10:56
هشدار يونيسف درباره پيامدهاي حمله متجاوزان به حديده

تهران - الکوثر : صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد دست کم سیصد هزار کودک در شهر حدیده و اطراف آن زندگی می کنند. 

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،یونیسف افزود بستن بندر الحدیده که شریان حیات یمن به شمار می آید عواقب ویرانگری برای یازده میلیون کودک یمنی به همراه خواهد داشت.

ائتلاف سعودی روز سه شنبه با تشدید تهاجم نظامی به این بندر مهم در یمن، زمینه را برای بزرگ ترین درگیری های سه ساله میان ائتلاف کشورهای عربی و جنبش انصارالله که کنترل صنعا، پایتخت یمن را در دست دارد، فراهم کرد.   

متجاوزان سعودي و اماراتي درحالي حملات خود را تشديد کرده اند که تاکنون شمار زيادي از مزدوران آنها توسط نيروهاي انصارالله و ارتش و کميته هاي مردمي يمن در استان حديده در ساحل غربي يمن به هلاکت رسيده اند.  
امارات عربی متحده به عنوان یکی از کشورهای کلیدی این ائتلاف که از پشتیبانی غرب برخوردار است نیز روز سه شنبه ضرب الاجلی را برای خروج حوثی ها از بندر حدیده تعیین کرد. 
انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده بدون اشاره به جزئیات بیشتر، روز سه شنبه گفت :« این ساعات پایانی و آخرین ضرب الاجل برای حوثی ها است تا این بندر را ترک کنند.»  
حدود 600 هزار نفر در این بندر زندگی می کنند و در بدترین سناریو، بروز جنگ در این منطقه می تواند زندگی بیش از 250 هزار نفر از ساکنان آن را به خطر بیاندازد و باعث قطع کمک های بشردوستانه به میلیون ها نفر که در معرض قحطی و بیماری قرار دارند، گردد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 23 خرداد 1397 - 0:51:5

دسته بندی :