صلح سوریه، موضوع دیدارهای دی‌میستورا با مسئولان مصری و مخالفان سوری در قاهره

دو شنبه 21 خرداد 1397 - 12:57:34
صلح سوریه، موضوع دیدارهای دی‌میستورا با مسئولان مصری و مخالفان سوری در قاهره

قاهره- الکوثر: فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در سفری دو روزه به قاهره، با وزیر خارجه مصر و مخالفان سوری درباره مساله سازش در سوریه گفتگو خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک منبع آگاه با بیان این  که استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه امروز (دوشنبه) و فردا (سه‌شنبه) به قاهره می‌رود، گفت: سفر دی میستورا به مصر اهمیت ویژه‌ای دارد و به منزله نقطه آغاز مهمی خواهد بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود دی میستورا امروز (دوشنبه) با سامح شکری، وزیر خارجه مصر دیدار و فردا (سه‌شنبه) نیز در قاهره دیدارهایی با مخالفان سوری برگزار کند.

همچنین این منبع احتمال داد که مذاکرات این مسئول سازمان ملل با مخالفان سوری در قاهره بر موضوع روند سیاسی به ویژه کمیته اصلاح قانون اساسی سوریه و نحوه عملکرد و تشکیل آن متمرکز باشد.

دی میستورا روز یکشنبه سفری به تهران داشت و در گفتگو با مسئولان ایران به بررسی روند سیاسی سوریه پرداخت و بر ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای در روزهای آتی تاکید کرد.

دفتر او روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه به مذاکرات خود در تهران با مسئولان عالی رتبه ایرانی درباره روند سیاسی سوریه پایان داد.

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه پنج شنبه نیز در استانبول با نصر حریری، رئیس هیئت مخالفان سوری در مذاکرات ژنو و عبد الرحمان مصطفی، رئیس ائتلاف مخالفان سوری دیدار و درباره امکان آغاز دوباره مذاکرات ژنو برای حل سیاسی بحران سوریه گفتگو کرده بود.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 21 خرداد 1397 - 12:57:27