اشاره العبادی به عمدی بودن آتش سوزی انبار صندوق های رای

دو شنبه 21 خرداد 1397 - 8:32:11
اشاره العبادی به عمدی بودن آتش سوزی انبار صندوق های رای

بغداد- الکوثر: حیدر العبادی نخست وزیر عراق در سخنانی که به عمدی بودن آتش سوزی انبارهای نگهداری صندوق های رای اشاره دارد این حادثه را توطئه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، العبادی گفت آتش سوزی در انبارهای نگهداری صندوق های رای در بغداد بخشی از توطئه برای ضربه زدن به روند دموکراتیک در کشور است.

العبادی در بیانیه ای اعلام کرد: «آتش سوزی انبارهای نگهداری صندوق های رای، برنامه ای برای ضربه زدن به کشور و روند دموکراتیک آن است و ما همه تدابیر لازم را اتخاذ می کنیم و پاسخ هرکس را که در صدد آسیب رساندن به امنیت کشور و شهروندان باشد با مشت آهنین خواهیم داد».

انتخابات پارلمانی عراق روز 12 ماه مه برای نخستین بار به شیوه الکترونیکی برگزار شد که جنجال ها و انتقادات زیادی را پس از اعلام نتایج به همراه داشت.

ابراز تردید فراکسیون ها و شخصیت های سیاسی درباره نتایج انتخابات موجب شد پارلمان عراق دو هفته پیش کمیته ای را برای تحقیق درباره ادعای تخلف در انتخابات تشکیل دهد.

در انتخابات اخیر فهرست سائرون وابسته به مقتدی صدر، فهرست الفتح به ریاست هادی العامری و فهرست النصر به ریاست حیدر العبادی به ترتیب اول تا سوم شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 21 خرداد 1397 - 8:32:2