نروژ: اصلاحات در عربستان «صوری» است

یک شنبه 20 خرداد 1397 - 16:8:35
نروژ: اصلاحات در عربستان «صوری» است

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه نروژ در خصوص اوضاع بد حقوق بشر به ویژه حقوق زنان در عربستان به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خانم اینه اریکسن سورید وزیر خارجه نروژ، اوضاع زنان در عربستان را غیر قابل قبول دانست. وی تصریح کرد: این موضوع سوال هایی در خصوص جدی بودن سخنانی که درباره اصلاحات در عربستان گفته می شود ایجاد می کند.

وزیر خارجه نروژ در سخنان خود در پارلمان این کشور گفت: در حالی که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خود را دوستدار اصلاحات معرفی می کند؛ اما اوضاع حقوق بشر در عربستان خوب نیست. وی از نقض حقوق بشر، افزایش مجازات اعدام، زندانی کردن مدافعان حقوق بشر و نبود آزادی بیان در عربستان ابراز نگرانی کرد.
اریکسن سورید در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان پارلمان نروژ تاکید کرد: مقامات نروژ به وضوح در این خصوص اظهار نگرانی کرده اند. وی گفت: وزارت خارجه نروژ از طریق سفارت عربستان در اسلو و سفارت نروژ در ریاض، به مسئله بازداشت افراد مرتبط با مبارزه برای حقوق زنان در عربستان در هفته های اخیر پرداخته است.
از سوی دیگر، وزیر خارجه نروژ، تغییرات به وجود آمده در عربستان را نمادین خواند. وی همچنین گفت: اوضاع بد حقوق بشر (در عربستان) در مقابل برخی آزادی های نمادین سوالاتی در خصوص عمق اصلاحاتی که در این کشور حاصل خواهد شد، بر می انگیزد.
وی تاکید کرد: مقامات نروژ، نظر خود را در خصوص اوضاع عربستان پنهان نمی کنند... حمایت از تلاش ها در زمینه حقوق بشر در روابط نروژ با عربستان از اولویت بالایی برخوردار است و این کشور به طور منظم با موارد فردی در تعامل است و در خصوص سیاست های کلی عربستان نیز ابراز نگرانی می کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 20 خرداد 1397 - 16:8:15