ديدار فرستاده ويژه مصر با برخي مقامات يمني

جمعه 18 خرداد 1397 - 15:28:26
ديدار فرستاده ويژه مصر با برخي مقامات يمني

تهران - الکوثر: العربی الجدید نوشت: دستگاه اطلاعاتی مصر به منظور نجات عربستان سعودی از باتلاق یمن، با برخی مسئولان حوثی ها (جنبش انصار الله)، حزب کنگره ملی یمن و سران قبایل این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برخی منابع نزدیک به نهادهای مهم و تصمیم ساز مصری تصریح کردند: در پي شکست های عربستان در دستیابی به راه حل فوری بحران یمن که خسارت های زیادی به ریاض وارد کرده است، دستگاه اطلاعات مصر به ریاست سرلشکر عباس کامل مدیر دفتر نهاد ریاست جمهوری، به منظور دستیابی به راه حل سیاسی این بحران، عهده دار رایزنی های سیاسی با طیف های مختلف در یمن شده است.
به نوشته این پایگاه، در این چارچوب، ناجی بن عبد العزیز الشایف بزرگ قبیله "بکیل" که از معروفترین قبایل یمنی است در ساعت های پایانی روز سه شنبه وارد قاهره شد؛ سفری که در جریان آن درباره آخرین تحولات یمن بحث و گفتگو خواهد شد.
شایف در این سفر با برخی مسئولان اتحادیه عرب و دست اندرکاران موضوع یمن در نهاد اطلاعات کل مصر دیدار و گفتگو خواهد کرد.
این منابع فاش کردند: قاهره اخیرا و به صورت غیر علنی، میزبان برخی از مسئولان حزب "کنگره ملی یمن" که ریاست آن را علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن برعهده داشت، بوده است. این منابع افزودند: مسئولان دستگاه اطلاعات مصر با این هیئت متشکل از سلطان البرکانی معاون دبیر کل حزب کنگره ملی و یحیی دوید و حمود الصوفی دو عضو دیگر این دبیرخانه، دیدار کردند.
این منابع همچنین در مصاحبه با "العربی الجدید"، تصریح کردند: مسئولان اطلاعات کل مصر با هیئتی از گروه الحوثی ( جنبش انصار الله) که متشکل از چهار شخصیت برجسته این گروه بود نیز دیدار و با آنها درباره راه حل های بحران یمن و امکان دستیابی به توافقی سیاسی با هدف پایان دادن به این بحران گفتگو کردند. این منابع گفتند: مصر پس از نشست با طرف های بحران در صدد آماده کردن ایده هایی برای حل بحران است و قرار است ایده های خود را در این زمینه با عربستان سعودی و امارات در میان بگذارد.
این در حالی است که مارتین گریفیت فرستاده سازمان ملل به یمن نیز روز سه شنبه در راس هیئتی، از امان پایتخت اردن وارد مصر شد. وی در این سفر که قرار است تا چند روز ادامه داشته باشد، با شماری از مسئولان بلند پایه مصر و اتحادیه عرب و برخی شخصیت های یمنی مقیم مصر دیدار و گفتگو می کند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 18 خرداد 1397 - 15:27:24

دسته بندی :

پربازدیدها