اعتراض در مقابل کاخ سفید همزمان با مراسم افطاری ترامپ

پنج شنبه 17 خرداد 1397 - 18:22:52

تهران - الکوثر: تظاهرکنندگان با تجمع در مقابل کاخ سفید و سردادن شعار، به ممنوعیت ورود مهاجران چند کشور مسلمان به آمریکا اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، همزمان با برگزاری مراسم افطار در کاخ سفید، گروهی از تظاهرکنندگان با تجمع در مقابل کاخ سفید و سردادن شعار، به تلاش های ترامپ برای ممنوع کردن ورود مهاجران چند کشور مسلمان به آمریکا اعتراض کردند.

 یکی از تظاهرکنندگان به نام بلال عسکریار گفت: «فکر می کنیم این اوج تزویر دونالد ترامپ است که از یک سو, ورود مسلمانان را به آمریکا ممنوع می کند، و از سوی دیگر دیپلمات های برجسته (مسلمان) را برای افطار به کاخ سفید دعوت می کند.»
وی گفت: «این اقدام مزورانه است، و اقدامات وی در ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا و گسترش نفرت پراکنی درباره مسلمانان، غیرآمریکایی و بر خلاف رفتاری است که یک رئیس جمهور باید داشته باشد.»
ترامپ دیروز برای نخستین بار به عنوان رئیس جمهور آمریکا میزبان مراسم افطار در کاخ سفید بود. وی که اغلب سخنان شدیداللحنی علیه مسلمانان بیان کرده است، با برگزار نکردن مراسم افطار در کاخ سفید در نخستین سال ریاست جمهوری خود، این سنت کاخ سفید را نادیده گرفته بود.
بیش از 50 میهمان به مراسم دیروز دعوت شده بودند. ترامپ، خالد بن سلمان، سفیر عربستان و دینا قعوار، سفیر اردن دور یک میز نشستند. سفرای امارات عربی متحده، مصر، تونس، عراق، قطر، بحرین، مغرب، الجزایر، و لیبی نیز به این مراسم دعوت شده بودند. این در حالی بود که نمايندگان چند گروه مسلمان آمریکایی اعلام کردند در مراسم افطار کاخ سفید شرکت نخواهند کرد.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


پنج شنبه 17 خرداد 1397 - 17:5:21

دسته بندی :