الحیاة گزارش داد:

مذاکرات سرّی آمریکا و سازمان ملل برای حل اختلافات مرزی بیروت-تل‌آویو

سه شنبه 15 خرداد 1397 - 13:50:57
مذاکرات سرّی آمریکا و سازمان ملل برای حل اختلافات مرزی بیروت-تل‌آویو

لبنان – الکوثر: یک روزنامه فرامنطقه‌ای اعلام کرد علت دیدار دیروز رؤسای سه‌گانه لبنان، بحث درباره میانجی‌گری سازمان ملل برای تصحیح مرزها در مناطق مورد مناقشه میان لبنان و رژیم صهیونیستی بوده است.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دوشنبه (دیروز) نشستی سه‌جانبه میان «میشل عون» رئیس‌جمهور، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «سعد الحریری» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه برگزار شد.

 

روزنامه «الحیاة» در این زمینه نوشت: نشست دیروز درباره مذاکرات لبنانی-اسرائیلی با میانجی‌گری سازمان ملل برای تصحیح مرزها در مناطق مورد مناقشه بود بویژه اینکه رژیم صهیونیستی قصد ساخت دیوار در طول مرزهای جنوبی لبنان را دارد. از دیگر افرادی که در نشست مذکور حاضر بودند «عباس ابراهیم» مدیر کل امنیت عمومی بود که مأمور رسیدگی به این پرونده شده است.

 

روزنامه مذکور سپس از مذاکره محرمانه میان آمریکایی‌ها و سازمان ملل برای میانجی‌گری میان لبنان و رژیم صهیونیستی خبر داد و افزود داده‌‌هایی وجود دارد که به برگزاری این نشست سه‌جانبه فراخوانده است.

 

اظهارات سال گذشته (بهمن ماه 1396) «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود بلوک نفتی شماره 9 (واقع در مرز آب‌های منطقه‌ای لبنان و فلسطین اشغالی) متعلق به تل‌آویو است نه لبنان با واکنش تند مقامات لبنان روبه‌رو شد.

 

این تنش زمانی بیشتر شد که رژیم صهیونیستی در همان زمان ساخت دیوار حائل در جنوب خط آبی (در مرز لبنان و فلسطین اشغالی) را آغاز کرد.

 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 

 

 


سه شنبه 15 خرداد 1397 - 13:48:55