نگرانی رژیم صهیونیستی از افزایش تجربه های رزمی نیروهای حزب الله لبنان

جمعه 11 خرداد 1397 - 20:56:51
 نگرانی رژیم صهیونیستی از افزایش تجربه های رزمی نیروهای حزب الله لبنان

تهران- الکوثر: تجربیاتی که رزمندگان حزب الله لبنان در جنگ سوریه کسب کرده اند رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: براساس تحلیلی که شرکت «اخبار اسرائیل» در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده است، در پی ورود نیروهای حزب الله لبنان به سوریه، در اسرائیل و جهان گزارشهایی از خطر حمله این نیروها به شمال اسرائیل منتشر شد. همچنین گفته شد که در صورت وقوع جنگ، اعضای حزب الله در لبنان باقی نخواهند ماند بلکه جنگ را به داخل مناطق اسرائیلی خواهند کشاند و شهرک های یهودی نشین را اشغال خواهند کرد و پایگاههای ارتش اسرائیل را هدف قرار خواهند داد. آنها از تجربیاتی که در جنگ سوریه کسب کرده اند استفاده خواهند کرد. در این گزارشها آمده است که جنگ سوم لبنان در راه است و با گذشت زمان جدی تر می شود. این جنگ دهها برابر سخت تر از جنگ دوم لبنان خواهد بود.
این پایگاه اینترنتی اسرائیلی افزوده است: در جنگ بعدی تمرکز حملات [حزب الله] بر تل آویو خواهد بود. حزب الله انبار عظیمی از موشک در اختیار دارد که محتوی 100 تا 150 هزار فروند موشک است. حزب الله در جنگ دوم لبنان بین یک تا دو هزار موشک به اسرائیل شلیک کرد. حزب الله همچنین طی سالیان گذشته تجربیات عملیاتی بسیاری کسب کرده و از ابزارهای جنگی تازه ای استفاده کرده است. اکثر مسئولان دستگاههای امنیتی اسرائیل متفق القول هستند که جنگ سوریه موجب شده است جنگ حزب الله و سوریه به تعویق بیفتد. اما جنگ سوریه در حال پایان یافتن است و ممکن است اعضای حزب الله مقاومت در برابر اسرائیل را از سرگیرند.
تلویزیون اسرائیل نیز گفته است بر اساس گزارشهای نهادهای اطلاعاتی و تصاویر ویدئویی به دست آمده از عملیات نیروهای حزب الله در سوریه، حزب الله از دهها تانک تی 72 استفاده کرده است.

این تانک مجهز به توپ 125 میلی متری و سیستم مسلح سازی خودکار است. حزب الله همچنین از دهها تانک تی 62 و تی 55 قدیمی روسی استفاده کرده است. حزب الله شماری از این تانکها را از نیروهای ارتش جنوب لبنان [مزدوران سابق آنتوان لحد] به غنیمت گرفته و شماری دیگر از آنها را از سوریه دریافت کرده است. نیروهای حزب الله همچنین صدها دستگاه زره پوش در اختیار دارند.
تلویزیون اسرائیل همچنین گفته است: نیروهای حزب الله صدها موشک دوش پرتاب ضد هوائی در اختیار دارند که از جمله شامل موشک های استینگر آمریکائی و موشک های SA-16 و SA-18 روسی می شوند. افزون بر این حزب الله تعداد سکوی SA-8 و SA-17 سنگین و همچنین سکوهای خطرناکتری نظیر SA-22 در اختیار دارد که از ایران و انبارهای سوریه به دست آورده است.
در این گزارش آمده است: حزب الله همچنین در جنگ سوریه تجربه استفاده از موشک های ضد زره را کسب کرده است. اگر هریک از نظامیان اسرائیلی در دوره آموزشی یک یا دو موشک ضد زره شلیک کرده باشند هر یک از نیروهای حزب الله در دوره آموزشی مقدماتی بیش از 15 موشک شلیک کرده اند و در جنگ سوریه بسیار بیشتر تمرین کرده اند و دستاوردهای بسیار خوبی در این زمینه داشته اند.
یک افسر ارشد ارتش اسرائیل که نامش ذکر نشد در این گزارش گفت: انبارهای تجهیزات رزمی حزب الله تنها مسئله نگران کننده برای فرماندهان اسرائیلی نیست. آنچه بیش از هرچیز دیگر نگران کننده است تجربه جنگ در سوریه است.

رزمندگان حزب الله نحوه کار کردن در چارچوب عملیات رزمی گسترده مشترک را آموخته اند. آنها اگر در گذشته با پوشش آتش موشک و خمپاره چندین گروه را به خدمت می گرفتند اکنون عملیات گسترده تری را با استفاده از پشتیبانی آتش تانک و توپخانه و تک تیراندازان و حتی آتشباری هواپیماهای بدون سرنشین اجرا می کنند. جنگ در سوریه برای آنها به مانند مدرسه ای کارآمد برای عملیات رزمی مشترک بوده است که مدیریت جنگ را در آن آموخته اند و در کنار آن زندگی در زیر آتش را فراگرفته اند. آنها به این شیوه چگونگی اداره جنگ مشترک را درک کرده اند. جنگ بعدی بسیار سخت خواهد بود. حتی اگر قدرتمند و باهوش باشید، دشمن به خوبی می داند که چگونه به شما صدمه بزند.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 11 خرداد 1397 - 18:5:1