ایهود باراک فرار از لبنان را افتخاری برای خود می داند!

شنبه 5 خرداد 1397 - 11:46:25
ایهود باراک فرار از لبنان را افتخاری برای خود می داند!

بیروت- الکوثر: فقط سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان نیست که بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از جنوب لبنان در سال 2000 را افتخاری برای خود و حزب الله می داند بلکه ظاهرا ایهود باراک هم فرار از جهنم جنوب لبنان را افتخاری می داند که باید به نام او ثبت شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی صهیونیستی «نیوز وان» سخنان روز گذشته سیدحسن نصرالله را به مناسبت هجدهمین سالگرد عقب نشینی نظامیان صهیونیست از جنوب لبنان با سخنان ایهود باراک به همین مناسبت که در آن زمان نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود، مقایسه کرد.

نیوز وان افزود: نخست وزیر اسبق اسرائیل با انتشار پیامی ویدئویی تلاش کرد موفقیت خود را برای زنده خارج کردن 1200 نظامی اسرائیلی از لبنان و هزاران نفر دیگر که شماری از آنها زخمی بودند، به رخ بکشد.

به نوشته نیوز وان، ظاهرا خروج نظامیان اسرائیلی از جنوب لبنان افتخاری است که سیدحسن نصرالله و ایهود باراک هرکدام سعی دارند آن را به نام خود ثبت کنند.

این پایگاه اینترنتی افزود، عملیات باراک برای خارج کردن نظامیان اسرائیلی از جنوب لبنان موفقیت آمیز بود به ویژه که خروج از لبنان ظرف یک شبانه روز بدون هیچ کشته یا زخمی انجام شد.

این در حالی است که اکنون مقامات سیاسی و نظامی اسرائیلی درباره مفید بودن تصمیم باراک برای خروج از لبنان اختلاف نظر دارند به ویژه که عده ای معتقدند عقب نشینی اسرائیل مقدمه ای برای گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه به ویژه لبنان و سوریه بوده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 5 خرداد 1397 - 11:45:59