رژیم آل‌خلیفه سید حسن نصرالله را در فهرست تروریسم قرار داد

شنبه 29 اردیبهشت 1397 - 15:50:22
رژیم آل‌خلیفه سید حسن نصرالله را در فهرست تروریسم قرار داد

منامه- الکوثر: رژیم آل خلیفه برای ششمین بار متوالی حزب الله لبنان و دبیرکل آن را در فهرست افراد و گروهک‌های تروریستی قرار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رژیم آل خلیفه همسو با آمریکا و عربستان برای ششمین بار متوالی در طی هفت سال اخیر حزب الله لبنان و سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب را در لیست گروهک‌های تروریستی قرار داد.

رژیم آل خلیفه اعلام کرد که این اقدام در راستای همراهی با تصمیم شورای همکاری کشورهای عرب با مشارکت آمریکا صورت گرفته است.

در بیانیه صادره از این شورا تصریح شده است که تفاوتی میان شاخه سیاسی و نظامی حزب الله نیست و تحریم‌های اقتصادی و سیاسی شامل تمامی افراد و شخصیت‌های مرتبط با حزب الله می‌شود

پیشتر نیز در سال 2011، 2013 و نیز 2016م مسؤولان آل‌خلیفه حزب الله و تمامی سازمان‌ها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی وابسته به آن را در لیست تحریم سیاسی، اقتصادی و نظامی قرار دادند.

مسؤولان امنیتی آل خلیفه نیز همراه داشتن تصویر سید حسن نصرالله یا حمایت از حزب الله را جرم اعلام کردند که تا کنون چندین نفر نیز به بهانه ارتباط با حزب الله و جاسوسی برای آن بازداشت و محاکمه شدند.

همچنین دستگاه امنیتی بحرین، بسیاری از شهروندان لبنانی مقیم بحرین را به بهانه گرایش به حزب الله از این کشور اخراج کرده و انجام هرگونه معاملات اقتصادی با شرکت‌های وابسته به حزب الله را ممنوع اعلام کرده است.

این اقدامات پس از آن انجام گرفت که وزارت خزانه داری آمریکا به دلیل آنچه که «حمایت مادی و تسلیحاتی از تروریسم» نامیده، حزب الله لبنان و برخی شرکت‌های مرتبط با آن را مورد تحریم اقتصادی قرار داده است.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


شنبه 29 اردیبهشت 1397 - 15:50:10