یک نظامی اماراتی در یمن کشته شد

جمعه 28 اردیبهشت 1397 - 9:50:0
یک نظامی اماراتی در یمن کشته شد

تهران - الکوثر: دفتر فرماندهی نیروهای مسلح امارات دیشب با صدور بیانیه‌ای از کشته شدن یک نظامی اماراتی در خاک یمن خبر داد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دفتر فرماندهی نیروهای مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که یک نظامی اماراتی به نام «سعید محمد الهاجری» در یمن کشته شد.

در این بیانیه، به جزئیات بیشتری درباره مکان و نحوه کشته شدن این نظامی اماراتی هیچ اشاره‎ای نشده است.

این در حالی است که یک منبع نظامی یمن در این باره می‌گوید، نظامی اماراتی در عملیات موشکی ارتش یمن و انصارلله کشته شد.

منبع یمنی تاکید کرد که ارتش یمن و انصارالله پنجشنبه شب یک فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه العند استان لحج واقع در نزدیکی شهر عدن شلیک کرد و محمد الهاجری در این حمله موشکی کشته شد.

امارات پس از عربستان، دومین کشور  بزرگ شرکت‌‌کننده در ائتلاف سعودی محسوب می‌شود که در جنگ علیه یمن حضور جدی و گسترده دارد و تاکنون ده‌ها نفر از نظامیان آن در یمن کشته شده‌اند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال است که آغاز شده و موجب شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.

مسئولان وابسته به انصارالله اعلام کردند که از ابتدای بمباران و حملات عربستان سعودی و ائتلاف آن به یمن در مارس ۲۰۱۵ تاکنون، بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 28 اردیبهشت 1397 - 9:49:32