قضات تونسی پرونده «مجازات جنایتکاران جنگی اسرائیل» را تشکیل می‌دهند

جمعه 28 اردیبهشت 1397 - 10:21:5
قضات تونسی پرونده «مجازات جنایتکاران جنگی اسرائیل» را تشکیل می‌دهند

تونس- الکوثر: اتحادیه قضات تونس ضمن درخواست از پارلمان کشورشان برای بستن سفارت آمریکا در تونس تاکید کردند که پرونده‌ای را برای مجازات جنایتکاران جنگی اسرائیل تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کمیته اداری اتحادیه قضات تونسی تاکید کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل نقض آشکار اصل «حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خویش» و همچنین اقدام تحریک آمیز آشکاری در حق ملت فلسطین است، بخصوص که با هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم اسرائیل همزمان شده است.

این بیانیه در تجمعی که اتحادیه قضات تونسی با مشارکت اتحادیه وکلای تونسی مجمع وکلای جوان تونس در پایتخت این کشور برگزار کردند قرائت شد.

قضات و وکلای تونسی جنایات کشتار نظام مند غیرنظامیان فلسطینی را محکوم کردند که سینه چاک به دفاع از حقوق مشروع خود مطابق با قوانین بین المللی به پا خاستند.

قضات و وکلای تونسی ضمن اعلام حمایت کامل خود از قضات و وکلای فلسطینی از تلاش خود برای تشکیل یک پرونده کامل حقوقی برای مجازات جنایات جنگی اسرائیلی ها خبر دادند.

إبراهیم بو صلاح، رئیس اتحادیه قضات تونسی تاکید کرد که اتحادیه قضات تونسی برای تشکیل پرونده های کاملی از جنایتکاران جنگی کار می کند.

تحصن کنندگان از اعضای پارلمان تونس خواستند تصویب قانون مبنی بر جرم شمردن عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل را به سرعت تصویب کند.

آنها ضمن تاکید بر اینکه قدس پایتخت عربی و همیشگی برای کشور فلسطین باقی خواهد ماند، بسته شدن سفارت آمریکا در تونس را خواستار شدند.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397 - 15:47:41