در سايه فشار عربستان؛ شيخ زکزاکي به دادگاه منتقل شد

چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397 - 9:39:23
در سايه فشار عربستان؛ شيخ زکزاکي به دادگاه منتقل شد

تهران - الکوثر:  نيروهاي نظامي نيجريه به اتهام واهي قتل، رهبر جنبش اسلامي اين کشور را به دادگاه کادونا انتقال دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ابو حامد» عضو ارشد جنبش اسلامي نيجريه اعلام کرد، دولت نيجريه با همکاري نظاميان اين کشور روز گذشته به اتهام واهي قتل، شيخ «ابراهيم زکزاکي» رهبر جنبش اسلامي اين کشور را به ايالت کادونا انتقال دادند و قصد محاکمه وي را دارند.
ابو حامد افزود، شيخ زکزاکي در تماس تلفني چند روز پيش با «محمد زکزاکي» يکي از فرزندان خود تصريح کرد که اخيرا يک نماينده از دادگاه ايالتي کادونا احضاريه‌اي مبني بر متهم بودن وي به قتل، به محل بازداشت رهبر جنبش اسلامي نيجريه آورده که شيخ زکزاکي اين احضاريه را رد کرده است.
عضو ارشد جنبش اسلامي نيجريه گفت، شيخ زکزاکي در اين تماس تلفني تاکيد کرده بود که دولت قصد دارد با فشار عربستان، وي را به شهادت برساند.
دوشنبه‌شب نيز تدابير امنيتي شديدي در محل بازداشت غيرقانوني شيخ زکزاکي به اجرا درآمد.
اين دادگاه فرمايشي در شرايطي برگزار مي‌شود که به‌رغم راي ديوان عالي نيجريه براي آزادي شيخ زکزاکي از بازداشت غيرقانوني، وي ماههاست بدون هيچ گونه محاکمه‌اي در بازداشت به سر مي‌برد.
شيخ ابراهيم زکزاکي و همسرش، در حمله 13 دسامبر 2015 نظاميان نيجريه به حسينيه‌اي در شهر «زاريا» در ايالت «کادونا» شمال اين کشور بازداشت شدند.
در اين حمله، صدها نفر از جمله سه فرزند شيخ زکزاکي نيز به شهادت رسيدند. اگر چه پس از چندي، دادگاه عالي نيجريه حکم آزادي شيخ زکزاکي و همسرش را صادر کرد اما ارتش و دولت اين کشور، حاضر به اجراي اين حکم نشدند.
اکنون با گذشت حدود سه سال از بازداشت شيخ زکزاکي، در حاليکه وي با بيماري‌هاي مختلف و ضعف جسماني رو به رو است، دادگاه عالي ايالت کادونا، اتهامات جديدي را به رهبر جنبش اسلامي نيجريه وارد کرده است. 
مسلمانان نيجريه مدتهاست با برگزاري تجمعات اعتراض آميز آزادي شيخ زکزاکي را مطابق قانون خواستارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397 - 9:39:10

عکسهای بیشتر :