سلب تابعیت 115 شهروند بحرینی به اتهام واهی

سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 22:30:22
سلب تابعیت 115 شهروند بحرینی به اتهام واهی

بیروت- الکوثر: دادگاهی در بحرین روز سه شنبه 115 شهروند بحرینی را به جرم «توطئه تروریستی»، به مجازات های زندان و حبس ابد محکوم و تابعیت آنها را سلب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دادستان کل بحرین در بیانیه ای مدعی شد این افراد از اعضای یک سازمان 138 نفره هستند که «کتائب ذو الفقار» نام دارد و متشکل از بحرینی هایی است که سپاه پاسداران ایران در اردوگاه هایی در ایران و عراق آنها را آموزش داده است تا در بحرین حملاتی را انجام دهند. 
در این بیانیه آمده است 53 متهم به حبس ابد محکوم شدند. سه نفر به 15 سال، یک نفر به 10 سال، 15 نفر به هفت سال، 37 نفر به پنج سال و شش نفر به سه سال زندان محکوم شدند. 23 نفر نیز تبرئه شدند. 
یک منبع قضایی اعلام کرد همه متهمان شیعه هستند. 
دادستان بحرین اعلام کرد 86 نفر از افرادی که در چارچوب این پرونده تحت پیگرد قرار دارند در بازداشت هستند و بقیه فراری هستند. 
در این بیانیه ادعا شده است متهمان در بحرین «انبار مخفیانه سلاح داشته اند، در عملیات شناسایی اهداف و بمب گذاریهایی دست داشته اند که برخی از آنها بدون آنکه قربانی داشته باشد خساراتی به بار آورده است». 
مؤسسه « حقوق و دموکراسی » در بحرین که یک سازمان غیردولتی است این محاکمه را به شدت محکوم کرد و «سطح بی عدالتی آن را بی مانند دانست». 
این منبع اعلام کرد با این حکم جدید شمار بحرینی هایی که از آغاز چنین محاکمه هایی در سال 2012،‌ از تابعیت بحرینی خود محروم شده اند به 719 نفر می رسد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 22:30:16