حمد بن جاسم: کشورهای بزرگ عربی درپس پرده "معامله قرن" هستند

سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 16:18:21
حمد بن جاسم: کشورهای بزرگ عربی درپس پرده "معامله قرن" هستند

تهران-الکوثر: نخست وزیر سابق قطر گفت که کشورهای بزرگ عربی در پس پرده طرح موسوم به "معامله قرن" هستند که هدف از آن از بین بردن مسئله فلسطین است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  "حمد بن جاسم " نخست وزیر سابق قطر بدون ذکر نام در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر گفت: "کشورهای بزرگ عربی" مسئله فلسطین و قدس اشغالی را نادیده می گیرند و از معامله قرن حمایت و آن را تایید می کنند.

دولت آمریکا با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و بحرین و امارات درصدد ارائه طرح سازشی موسوم به معامله قرن است که به گفته کارشناسان براساس برخی مفاد درز کرده این طرح، هدف آن از بین بردن مسئله فلسطین است."

نخست وزیر سابق قطر تصریح کرد: نگران نیستم که اسامی آنهایی که در رسیدن ما به این وضعیت سهیم بودند، ذکر کنم اما همچنان امیدوارم که منطق و درایت خود بازگردند.

بن جاسم گفت: هدف بیانیه هایی که از سوی کشورهای عربی صادر می کنند، صرفا به خاطر پرهیز از سرزنش شدن است اما متاسفانه آنها در همه اتفاقاتی که روی می دهد، شریک هستند.

وی افزود: من بارها از طریق تلویزیون و توئیتر هشدار داده و آرزو کرده ام که "مسئله فلسطین و به طور مشخص در موضوع قدس کوتاهی و بی توجهی صورت نگیرد ".

بن جاسم گفت: متاسفانه ما وارد تونل تاریکی در جهان عرب شدیم؛ نه فقط در خصوص این مسئله با وجود اهمیت آن بلکه همه مسائل داخلی و بین المللی خود.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 16:17:53