درگیری های گسترده در الخلیل و غزه

دو شنبه 24 اردیبهشت 1397 - 12:50:6
درگیری های گسترده در  الخلیل و غزه

غزه- الکوثر: منابع فلسطینی از تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست به سمت شهروندان فلسطینی شرکت کننده در راهپیمایی میلیونی بازگشت خبر دادند.

­

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   درگیری فلسطینیان با نظامیان اسرائیلی در شهرک تقوع در بیت لحم و بیت المر در شمال الخلیل شدید گزارش شده است .

دراین حال، پایگاه اینترنتی العهد لبنان در خبری فوری از زخمی شدن پنج نظامی  رژیم اشغالگر صهیونیستی بر اثر واژگون شدن خودروی نظامی در شرق بیت حانون در شمال غزه خبر داد.

جوانان فلسطینی  همچنین دو هلی‌شات اسرائیلی را که بمب‌های آتش‌زا  با خود حمل و به سمت چادرهای بازگشت در مرز غزه حرکت می‌کردند، ساقط کردند.

نظامیان صهیونیست هم دو شهروند فلسطینی را در نزدیکی دیوار حائل در شرق غزه و البریج زخمی کردند.

خبر دیگر اینکه نظامیان رژیم اشغالگر قدس به سمت یک خودروی امدادرسانی در شرق غزه آتش گشودند.

این شبکه فلسطینی از تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست به سمت شهروندان فلسطینی شرکت کننده در راهپیمایی میلیونی بازگشت خبر داد.

شورای ملی راهپیمایی بازگشت و درهم شکستن محاصره روز شنبه اعلام کرده بود که امروز دوشنبه روز خیزش ملی خواهد بود و همه ملت‌ فلسطین از جمله در نوار غزه، کرانه باختری، آوارگان داخل و خارج و مناطق اشغالی 1948 مخالفت خود را با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و معامله قرن اعلام خواهند کرد.

 جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز تمامی فرزندان ملت فلسطین را به حضور گسترده در تظاهرات بازگشت که امروز دوشنبه به مناسبت هفتادمین سالروز فاجعه اشغال فلسطین برگزار می شود، فراخواند.

این جنبش با صدور بیانیه ای درباره لبریز شدن کاسه صبر ملت فلسطین و قیام گسترده این ملت علیه محاصره کنندگان هشدار داد.

در این بیانیه آمده است:« از فرزندان ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری، نوار غزه و سرزمین های اشغالی 1948 می خواهیم در تظاهرات بازگشت دوشنبه که به منظور تاکید و اصرار ملت فلسطین بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان برگزار می شود، شرکت کنند.»

حماس بار دیگر ضمن مخالفت با تداوم محاصره ظالمانه نوار غزه، از مقامات رژیم اشغالگر قدس و تمامی محاصره کنندگان ملت فلسطین خواست تا این محاصره را لغو کنند و به اقدامات مجازاتی علیه این ملت و رنج و محنت های آن پایان بخشند.

خبر دیگر اینکه  «دیاب اللوح» سفیر فلسطین در مصر و نماینده دائم آن در اتحادیه عرب، اعلام کرد که از شورای این اتحادیه برگزاری نشست فوری برای مواجهه با تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارش به قدس اشغالی را خواستار شده است.

اللوح گفت: «بایستی یک پیام عربی یکپارچه از اتحادیه عرب صادر شود که بر تلاش جدی خود جهت ابطال کردن تصمیم آمریکا و هرگونه تصمیمات مشابه کشورهای دیگر به انتقال سفارت‌های‌شان از تل‌آویو به قدس را مورد تأکید قرار دهد.

تاکنون کشورهای روسیه، آلمان، اتریش، هلند، ایرلند، مکزیک، پرتغال و سوئد اعلام کرده‌اند که در مراسم جشنی، که آمریکا قرار است امروز به مناسبت افتتاح نمادین سفارتش در قدس اشغالی، برگزار کند، مشارکت نخواهند کرد.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 24 اردیبهشت 1397 - 12:49:58