آشنایی با بازار ادویه دبی

جمعه 21 اردیبهشت 1397 - 21:43:25
آشنایی با بازار ادویه دبی

یک بازار سنتی  که در قلب شهر قدیمی دبی واقع شده است و قدمت آن به بیش از 50 سال می رسد ، این بازار دارای یک ظاهر کاملا متفاوت می باشد که باعث شده است که یک مقصدی پر طرفدار برای عموم مردم الخصوص گردشگران تور دبی در این کشور شود .

تهران- الکوثر:  شهر زیبای دبی یک شهر تجاری و توریستی در کشور امارات متحده عربی است و بهترین منطقه برای شروع این سفر برای شما در می تواند گردش در بازارهای سنتی ، بازار ادویه در منطقه دیره دبی باشد .

بازار ادویه شهر دبی از قرن ها پیش وجود داشته است و مورد توجه بوده و هنگام وارد شدن به کوچه های باریک و قدیمی بازار ادویه در دیره دبی ، یک نفس عمیق بکشید کاملا عطر این ادویه های خوشبو به مشامتان خواهد رسید .

لذت بردن از فضای شگفت انگیز و در عین حال خرید کردن از گیاهان معطر و ادویه جات پرطرفدار ، ترشی جات متنوع که درون سبد های بزرگ در کنار مغازه ها برای شما مسافران تور دبی گذاشته شده است که عطر دلنشینی را در فضا پخش کرده و شما را به یاد بازار بزرگ تهران خواهد انداخت .

شما کیسه های ادویه جات مختلف ، ترشی جات ، گیاهان بخور، گلبرگ های گل رز و محصولات دارویی سنتی و گیاهی را در مقابل هر فروشگاه در این بازار خواهید دید  ، در این بازار ادویه های خاص و متنوع بسیاری با سلیقه های مختلف وجود دارد که نباید از خرید آنها در تور دبی خود صرف نظر کرد زیرا قطعا بعدا پشیمان خواهید شد . 

همانطور که می دانید ، ادویه جات در بسیاری از کشورهای دنیا جزو جدایی ناپذیر غذاها و انواع خوراک هایشان می باشد ، بعضی ملل مانند هندوها ، اهمیت بسیار زیادی برای ادویه قائلند و به طبخ خوراک های پر ادویه در سراسر دنیا شهرت یافته اند .

همچنین در بسیاری از کشورهای جهان ادویه های مخصوص همان شهر بیشتر از سایر ادویه ها استفاده می شود که برخی این مساله را به آب و هوای هر ناحیه نسبت می دهند ، کشورهای زیادی درمنطقه خاورمیانه و حتی کل دنیا از جمله ایران بازارهایی مخصوص فروش ادویه تعبیه شده است که به صورت جرئی یا کلی به فروش می رسد .

شهر دبی که در کشور امارات متحده عربی قرار دارد نیز یک بازار ادویه مخصوص و بزرگ در این زمینه دارد .

به محض این که شما  در بازار ادویه ها در دبی قدم بزنید ، طعم های متنوع زیادی از جمله زعفران ، هل ، زیره و دیگر انواع ادویه های معروف دنیا را که تصویر فرهنگ های کشور های دیگر آسیایی برایتان رغم خواهد خورد .

میوه ها و ریشه های زردآلو ، چوب های زردچوبه ، زنجبیل ، زردچوبه ، انواع فلفل ها ، پاپریکا و همچنین گونه های نادر از قبیل عصاره آفتابگردان و پوسته آن از مهمترین های خرید در بازار معروف ادویه دردبی است و همانطور که همه شما  از آن با خبر هستید ، یکی از ارزشمند ترین و گرانترین ادویه های موجود در دنیا ، زعفران می باشد که ایده آل ترین و بهترین های آن را در این بازار می توان یافت و خریداری کرد .

البته نا گفته نماند که تمام ادویه جات به صورت خشک و پودر به فروش برای شما و عموم بازدید کنندگان می رسد . 

ضمنا علاوه بر ادویه جات ، در این بازار بزرگ نیز عطر و بوی آجیل و میوه های خشک شده و همچنین سایر سوغاتی های عربی باستانی مانند پشمینه و صنایع دستی دست دوزی که قطعا مورد پسند و توجه شما مسافران تور ارزان دبی قرار میگیرد به فروش می رسد .

همچنین مغازه داران بسیار مهربان و محترمانه با شما برخورد خواهند کرد و نهایت تلاش را می کنند که نهایت راهنمایی و کمک برای خرید کردن را در اختیار شما مسافران قرار دهند . 

بازار ادویه شهر دبی در همسایگی بازار طلای معروف دبی که خود بازاری دیدنی و بسیار زیبا می باشد نیز قرار دارد ، ادویه ها در رنگ ها و عطر های خارق العاده هر چه بیش از پیش این بازار را برای عموم گردشگران تور دبی ، خاص و ویژه میکند .

در این بازار فروشندگان کار بلد و با سابقه کاری بالا به خوبی کالای مورد نظر شما را برایتان می آورند و کاملا شما را راهنمایی می کنند و شما عزیزان با بازدید از این بازار ها هر چه بیشتر میتوانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم دبی خیلی بیشتر و راحتتر آشنا شوید .

بازار ادویه در دبی مکانی عالی و کامل برای خرید و آشنایی با انواع ادویه جات و میوه های خشک و بوخورهای خوشبو و خاص در دنیا میباشد . 

جالب است بدانید بازار ادویه دبی ، شباهت بسیار زیادی به بازارهای سنتی ایرانی دارد و دارای حجره های متعدد و شلوغی می باشد و همینطور شما در حین پیاده روی در این مکان انواع فروشندگان دستفروشی را خواهید دید که مشغول به کارند .

کوچه های تنگ و باریک که آکنده از رایحه انواع ادویه ها ، یکی دیگر از ویژگی های بازار ادویه دبی است و شما گردشگر تور دبی در بازار ادویه ، اگر به دنبال خرید ادویه هستید ، انواع متفاوتی از ادویه های مربوط به نقاط مختلف دنیا ، با قیمتی مناسب تر از مغازه های سطح شهر را می توانید در اینجا تهیه نمایید .

از دیگر محصولاتی که در بازار ادویه دبی ، معمولا توسط دستفروشان به فروش می رسد ، انواع عطر و ادکلن است . بازار ادویه دبی که یکی از قدیمی ترین بازارهای دبی است و به نام بازار قدیمی دیره نیز در بین عموم مردم و گردشگران شناخته می شود که در همسایگی بازار طلای دبی در منطقه دیره واقع شده است  .


از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


جمعه 21 اردیبهشت 1397 - 17:23:28