الهلباوی : دشمن واقعی اعراب رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند نه ایران

شنبه 15 اردیبهشت 1397 - 16:2:46
الهلباوی : دشمن واقعی اعراب  رژیم صهیونیستی و آمریکا  هستند نه ایران

تهران- الکوثر: کمال الهلباوی از رهبران پیشین گروه اخوان المسلمین مصر گفت دشمن واقعی عرب‌ها، رژیم صهیونیستی ، غرب و امریکا هستند نه ایران.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الهلباوی در گفتگوی اختصاصی با روزنامه الزمان با بیان اینکه طرحی ابتکاری را برای آشتی دولت مصر و اخوان المسلمین در دست دارد ، افزود: به قول عرب ها دیگر کارد به استخوان رسیده است. ذلت و خواری تا حدی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام می کند که اگر حمایت آمریکا از کشورهای خلیج فارس نباشد این کشورها روی ثبات و آرامش را نمی بینند و حاکمان آن حتی برای یک هفته هم دوام نمی آورند. اوضاع و تحولات فلسطین نیز مزید بر علت شد تا این طرح را ارائه کنم. همه، شرایط این روزهای فلسطین و فلسطینیان را می بینند.

وی افزود:  من معتقدم ما با چالش های متعددی از جمله تروریسم ، فساد و عقب ماندگی مواجهیم همه این ها چرخ پیشرفت امت اسلامی و عربی را متوقف کرده است و به تمدن و فرهنگ اسلامی آسیب می زند. امت اسلامی و جهان عرب سرگرم جنگ های بیهوده هستند. احساس انزجار و تنفر و کینه از وضع موجود میان مردم افزایش یافته است. فرزندان و اهالی یک وطن بلکه اعضای یک خانواده به جان هم افتاده اند و با همدیگر خصومت و دشمنی می کنند و ما از دشمن اصلی و واقعی غافل و سرگرم دشمن وهمی شده ایم.

این رهبر سابق اخوان المسلمین تصریح کرد: در چنین شرایطی امت نه تنها پیشرفت نخواهد کرد بلکه دیگر وجود نخواهد داشت. این هایی که گفتم برخی از مهم ترین علل ارائه طرح برقراری آشتی بین دولت مصر و گروه اخوان المسلمین بود. ما همه تلاش می کنیم کشتی در حال غرق شدن را نجات دهیم. همیشه این سوال را از خودم می پرسم که چرا کشورهای دیگر پیشرفت می کنند ولی ما پیشرفتی نداریم. آیا خداوند بلندمرتبه عقل های آنان را برتر و بهتر از عقل های ما آفریده است؟ این قابل قبول نیست و منطقی هم نیست. آنان پیشرفت می کنند چون به آن اهمیت می دهند و تا حد زیادی از فساد، تروریسم و عقب ماندگی رهایی یافته اند و اولویت های آن ها رشد است. برنامه ها و برنامه ریزی های دقیقی دارند و شفافیت حاکم است. خب چرا ما این کارها را انجام ندهیم».
این شخصیت مصری درادامه درباره این که دولت کنونی مصر از تنگنا و معضل کاهش شدید محبوبیت السیسی رنج می برد، اظهار داشت : دولت باید مقابله با چالش های مهم داخلی از جمله تروریسم ، فساد ، عقب افتادگی و اختلافات را در اولویت قرار دهد. البته مصر با چالش های خارجی و در راس آن ها طرح صهیونیسم و سلطه گری غرب تحت فرماندهی آمریکا دست به گریبان است. صهیونیسم و غرب و آمریکا دشمن واقعی هستند و ایران دشمن واقعی نیست.


اخبار مصر را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 15 اردیبهشت 1397 - 16:2:23