فعال حقوقی بحرینی: آزادی رسانه در بحرین بدترین وضع را دارد

پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 13:24:43
فعال حقوقی بحرینی: آزادی رسانه در بحرین بدترین وضع را دارد

بیروت- الکوثر: شیخ میثم سلمان فعال حقوقی برجسته بحرینی گفت بحرین بدترین وضع را در زمینه آزادی رسانه‌ها و بازداشت روزنامه نگاران در منطقه خلیج فارس دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ سلمان در همایشی در پایتخت لبنان درباره آزادی بیان و آزادی رسانه در بحرین که به همت گزارشگران بدون مرز و کمیته دفاع از روزنامه نگاران و مرکز حقوق بشر خلیج فارس و مرکز حقوق بشر بحرین برگزار شد گفت: بحرین رتبه نخست را در بین کشورهای خلیج فارس از نظر تعداد روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان و عکاسان خبری و نویسندگان زندانی دارد.

وی افزود: فقط تعداد اندکی خبرنگار مستقل در بحرین باقی مانده اند که با خبرگزاری های بین المللی همکاری دارند زیرا وزارت اطلاع رسانی بحرین به خبرنگاران و رسانه های مستقل اجازه فعالیت نمی دهد و فقط به افراد وابسته که جهت گیری سیاسی به نفع رژیم دارند اجازه فعالیت رسانه ای می‌دهد.

به گفته شیخ سلمان‏، دولت بحرین گزارشگران خبرگزاری ها و شبکه های ماهواره ای بین المللی را خطری برای امنیت ملی خود می‌داند و از ورود آنان به بحرین جلوگیری می کند و اگر هم وارد بحرین شوند آنها را به شدت زیر نظر می‌گیرد. حتی کسانی که با این خبرنگاران مصاحبه کنند در معرض خطر بازداشت قرار دارند.

این فعال حقوقی بحرینی، رژیم آل خلیفه را به جلوگیری از تحقیق رسانه‌ها درباره تخلفات حقوقی، و به دست داشتن در قتل و شکنجه فعالان و تخریب مساجد و بازداشت ظالمانه و نقض حقوق بین المللی افراد متهم کرد.

به گفته شیخ سلمان، همه رسانه‌ها در بحرین در انحصار رژیم حاکم است و درخواست طرف های غیردولتی برای راه اندازی شبکه ماهواره ای یا رادیویی یا روزنامه پذیرفته نمی‌شود. وی تعطیل شدن روزنامه «الوسط» به عنوان تنها روزنامه مستقل در بحرین را نشان دهنده میزان سقوط آزادی مطبوعات و میخی بر تابوت برنامه اصلاح طلبانه‌ای توصیف کرد که رژیم بحرین ادعای آن را دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 12:52:35