واکنش اتحادیه عرب به برخورد وحشیانه نظامیان صهیونیست با معترضان فلسطینی

شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 11:57:52
واکنش اتحادیه عرب به برخورد وحشیانه نظامیان صهیونیست با معترضان فلسطینی

رام الله- الکوثر: احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب ادامه تجاوزات و برخورد وحشیانه نیروهای اشغالگر اسرائیلی را با فلسطینیهای بی گناه نوار غزه محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در بیانیه دبیر کل اتحادیه عرب تاکید شده است: بر اثر چنین رفتار وحشیانه ای شماری از فلسطینیها که روز گذشته در راهپیمایی مسالمت آمیز در نوار غزه در قالب تاکید بر حق بازگشت شرکت کرده بودند، به شهادت رسیدند و صدها نفر نیز زخمی شدند.
محمود عفیفی سخنگوی رسمی دبیر کل اتحادیه عرب نیز گفت:  روش ارعاب و اقدامات ظالمانه مقامات اشغالگر در تعامل با اعتراضات مسالمت آمیز فلسطینیان، نقض آشکار قوانین بین المللی انسانی، قوانین بین المللی حقوق بشر و قطعنامه های بین المللی ذیربط است و مسئولیت قانونی، سیاسی و اخلاقی ناشی از این اقدامات بر عهده طرف اسرائیلی است، روشی که از زمان اعتراضات مسالمت آمیز فلسطینیان پایان ماه مارس گذشته تا کنون به شهادت دهها نفر از فلسطینیان ساکن نوار غزه و مجروح شدن صدها نفر دیگر منجر شده است.

درهمین ارتباط: 

شهادت یک کودک فلسطینی در پنجمین هفته راهپیمایی بازگشت

زخمی شدن ۳۱ فلسطینی در مرزهای شرقی غزه

عفیفی هشدار داد پافشاری بر گزینه سرکوب و خشونت برای مقابله با مطالبات مردم فلسطین که خواستار حقوق مشروع خود هستند به طور کلی و به ویژه در تعامل با اعتراضات مسالمت آمیز فلسطینیها ممکن است به انفجار وضع منتهی شود که سراسر منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 11:45:16